انتقاد فضل هادی مسلمیار از عطا محمد نور به دلیل کنار نرفتن از ولایت بلخ

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 35082

فضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا ضمن انتقاد از عطا محمد نور، از وی خواست به قانون احترام بگذارد و از مقامش در ولایت بلخ کنار برود.

فضل‌هادی مسلمیار روز گذشته (دوشنبه) گفت: عطامحمد نور به جای زورگویی باید با احترام به قانون اساسی این کشور و حل مسئله تغییر  والی در ولایت بلخ از طریق قانون اساسی، همراه با دولت مرکزی باشد.

مجلس سنای افغانستان در حالی خواستار حل این مسئله از طریق تفاهم شده است که عطامحمدنور رییس اجرایی جمعیت اسلامی نفوذ داعش را در شمال کشور پرسش برانگیز می داند و نسبت به گسترش فعالیت های این گروه در کشور، هشدار می دهد.

والی برکنار شدۀ بلخ از سوی رییس جمهور، که روز گذشته در میان باشندگان ولایت های شمالی و شمال شرقی در بلخ سخن می گفت، کارنامه های گروه داعش را وحشتناک توصیف کرد.

او گفت: «داعشی که دیروز در سوریه و عراق می جنگیدند، امروز در قوش تپه و درزآب (ولسوالی هایی در ولایت جوزجان) شما رسیده اند؛ داعشی که دیروز در سوریه و عراق و لبنان می جنگیدند به نام گروه های مختلف جنگ جو، امروز به درۀ خوستک بدخشان شما رسیده، به جنگل های امام صاحب قندوز شما رسیده و به ده ها جای دیگر.»

از سویی هم، عطا محمد نور، رهبری نیروهای امنیتی کشور را به ناتوانی متهم می سازد اما، فداکاری های نظامیان کشور را می ستاید.

آقای نور در این باره افزود: «جز از سربازان دلیر ما که می روند، می جنگند و کشته می شوند، این آقایانی که پشت میز نشسته اند و از پشت دیوارهای محافظت شده فرمان می دهند، از داخل موترهای زرهی فرمان می دهند، چه کاری کرده اند؟ امروز بسیاری از تجهیزات نیروهای امنیتی به دست دشمنان هستند.»

پیش از این، اداره ارگان‌های محلی افغانستان «انجنیر داود» را  والی جدید بلخ اعلام کرده بود .

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟