انتقاد عبدالله از غنی در مورد تحت فشار قرار دادن کمیشنران کمیسیون انتخابات

  • انتشار: ۲۴ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 41865

داکتر عبدالله رئیس اجرایی با انتقاد از اشرف غنی رئیس جمهور در مورد دخالت در کار کمیسیون مستقل انتخابات گفت که هر گونه تهدید و اعمال فشار بر کمیشنران کمیسیون انتخابات غیر قانونی است.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی که امروز (دوشنبه) در نشست شورای وزیران صحبت می کرد، گفت که “کمیسیون مستقل انتخابات؛ کمیسیون مستقل است و مسؤولیت دارد به برگزاری انتخابات، ما مسؤولیت داریم که زمینه‌سازی کنیم برای تأمین امنیت انتخابات، ایجاد تسهیلاتی که لازم است، بدون مداخله، بدون فشار، بدون تهدید؛ تهدید به استعفا در کمیسیون انتخابات!…این قابل قبول نیست، این اصلاً پروسه را می‌برد به یکجای دیگر.

رییس اجراییه هرچند نامی از شخص یا نهادی نبرد اما تأکید کرد:« تکرار انتخابات گذشته را در خواب ببینید. امروز عدم علاقمندی مردم برای شرکت در انتخابات به این دلیل است که آنان می‌پرسند رأی گذشته ما چه شد؟ مردم دیگر اجازه نمی‌دهد با سرنوشت شان بازی شود. مردم همه از حق خود دفاع می‌کنند، آزادی بیان و رأی دادن حق شان است.»

آقای عبدالله گفت که مسأله نصب استیکر در کاپی تذکره‌های کاغذی رأی‌دهندگان، طرح پیشنهادیی بود تا رأی‌دهندگان از تهدیدها مصؤون باشند، اما زمانی که از نظر چهار کمیشنر کمیسیون انتخابات، این کار از لحاظ حقوقی و قانونی، ناممکن است؛ جایی برای بحث باقی نمی‌ماند.

این در حالیست که گفته می شود که بعد از اینکه تعدادی از کمیشنران کمیسیون انتخابات با نصب استکیر بروی کاپی های تذکره مخالفت کرده، رئیس جمهور آنها تهدید به برکناری کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟