انتقاد شدید نمایندگان مجلس از فساد گسترده در نهادهای امنیتی

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمان
  • شناسه مطلب: 20088

بعضی از اعضای کمیسیون امنیت داخلی پارلمان می‌گوید اگر جلو فساد در نهاد های امنیتی و دفاعی گرفته نشود نتیجه آن بسیار خطرناک خواهد بود، آنان می گویند؛ افراد فاسد در نهاد‌های امنیتی و دفاعی افغان خاینین ملی بوده و باید هرچه زودتر محاکمه شوند.

نظیفه ذکی یک عضو این کمیسیون گفت که اگر جلو فساد در نهاد‌های امنیتی و دفاعی گرفته نشود در کنار متوقف شدن کمک‌های خارجی، اعتماد مردم نسبت به این نهاد‌ها نیز صدمه جدی خواهد دید.

وی افزود: از کنار این موضوع نباید به سادگی بگذریم رهبری حکومت شخصاً رئیس جمهور را خطاب می‌کنم چون همیشه اعلام کرده‌است که من در برابر فساد مبارزه می‌کنم باید اینها به محاکمه کشانیده شوند کسانی که دارایی‌ها و سرمایه‌های گمنام دارند.”

خانم ذکی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که جان سپکو سرمفتش خاص امریکا برای بازسازی افغانستان هنگام سخنرانی در یک دانشگاه امریکایی اظهار داشت که ضعف مدیریت و موجودیت فساد در نهاد‌های امنیتی و دفاعی از عوامل عمده ناکامی نیروهای امنیتی افغان می‌باشد.

آقای سپکو همچنان گفته است که برخی قوماندانان نیروهای امنیتی و دفاعی افغان حتی از پول غذای پولیس و سربازان دزدی می‌کنند که این کار قابل خنده‌است.

عبدالرحیم ایوبی یک عضو پارلمان، اظهارات اخیر جان سپکو سرمفتش امریکا برای بازسازی افغانستان را برای حکومت این‌کشور شرم آور خواند.

آقای ایوبی گفت، با آنکه حکومت به خصوص رئیس جمهور تعهد بر آوردن اصلاحات در نهاد‌های امنیتی و دفاعی کرده اما افزود که با گذشت هر روز نه تنها اصلاحات به میان نیامد بلکه دامنه فساد در افغانستان بیشتر گسترش یافت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟