انتقاد شدید رئیس سنا از برگزار کنندگان نشست قندهار

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 33986

فضل هادی مسلمیار ییس مجلس سنا با انتقاد شدید از برگزار کنندگان نشست قندهار می گوید که برگزار کنندگان نشست قندهار خواب سرنگونی نظام فعلی کشور را به گور ببرند. وی اضافه کرده است مردم افغانستان از نظام موجود حمایت می کنند.

فضل‌هادی مسلم‌یار رییس مجلس سنا در نشست امروز( یکشنبه، ۱۲قوس) گفت: «ما از نظام موجود با سر و جان خود حمایت می کنیم و پیام ما به کسانی که خواب تخریب یا سرنگونی نظام را در سر می پرورانند این است که این خواب شان را به گور ببرند».

رییس مجلس سنا گفت که مردم افغانستان از نظام موجود حمایت می‌کنند و امروز هزاران جوان ننگرهاری به صورت خودجوش در حمایت از نظام، نشستی را در شهر جلال آباد برگزار کرده اند.

آقای مسلم یار گفت: «نشست قندهار به منافع شخصی برخی افراد برگزار شده بود نه منافع ملی؛ از اپوزیسیون سیاسی حکومت می خواهیم که کینه‌های شخصی را کنار بگذارند و منفی بافی نکنند».

به گفته‌ی او، نشست‌های انتقادی هرکس حق دارد برگزار کند؛ اما به چالش کشاندن حکومت توسط برگزارکنندگان نشست قندهار به خیر مردم افغانستان نیست.

رییس مجلس سنا گفت که مردم افغانستان برای نظام موجود قربانی‌های زیادی داده اند و باید به این قربانی‌ها احترام شود.

برگزارکنندگان نشست قندهار ادعاهای را مبنی بر اینکه گویا حکومت افغانستان موافقت کرده است که پاکستان در امتداد خط دیورند حصار کشی کند و نیز دادن برخی قراردادها به نزدیکان بانوی اول کشور مطرح کردند.

زمینه سازی برای انتخابات آینده پارلمانی، عدم مداخله حکومت در روند انتخاباتی، پایان دادن به تفرقه افگنی و قانون شکنی حکومت از خواست های اصلی برگزارکنندگان نشست قندهار بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟