انتقاد سناتور آمریکایی از استراتژی نظامی آمریکا در افغانستان

  • انتشار: ۳۰ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 24590

سناتور جان مک کین معتقد است آمریکا بعد از 16 سال حضور نظامی در افغانستان، هنوز استراتژی مشخصی برای پایان بخشیدن به این جنگ ندارد.

جان مک کین سناتور جمهوریخواه و با نفوذ ایالت آریزونا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای استراتژی های نظامی کشورش در افغانستان را به باد انتقاد گرفت.

وی با بیان اینکه آمریکا پس از 16 سال حضور نظامی در این کشور دچار فلج و رکود نظامی شده است، مرگ سه سرباز آمریکایی که در حمله دو هفته پیش نیروهای طالبان در این کشور کشته شدند را دلیل روشنی برای تغییر استراتژی کشورش به منظور رهایی از این بن بست دانست.

مک کین که سرپرستی کمیته تسلیحات سنای این کشور را نیز بعهده دارد، در این بیانیه به اظهارات هفته گذشته جیمز ماتیس وزیر دفاع ترامپ اشاره کرده است که در مقابل همین کمیته بصراحت اعتراف کرد که کشورش با استراتژی های فعلی در افغانستان قادر به پیروزشدن در این جنگ نیست.

در حالی که هم اکنون نزدیک به 8 هزار و 400 نفر از نیروهای آمریکایی در خاک افغانستان مستقر هستند، ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته اختیار و تصمیم در مورد افزایش نیرو در این کشور و میزان این افزایش را بر عهده وزیر دفاع خود گذاشت اما بر اساس اطلاعاتی که از سوی مقامات رسمی وزارت دفاع آمریکا فاش شده، ماتیس هنوز تصمیم مشخصی در این مورد نگرفته است.

مک کین در پایان بیانیه امروز خود تهدید کرده است که اگر دولت ترامپ قادر به دستیابی به استراتژی مشخص و نیرومندی در رابطه با این جنگ نیست، کنگره کشورش باید نقش فعال تر و جدیدتری در این رابطه اعمال کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟