انتقاد سناتوران از رئیس جمهور در پی تلفات اخیر نیروهای امنیتی

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 41832

در پی ناامنی های اخیر در کشور، تعدادی از سناتوران با انتقاد از اشرف غنی رئیس جمهور می گویند که رئیس جمهور صلاحیت های نظامی را در اختیار خود گرفته و همین موضوع سبب تاخیر در کمک به نیروهای امنیتی و در نتیجه تلفات آنان شده است.

در روزهای اخیر در مناطقی از کشور مانند فراه، غور، بغلان زابل، فاریاب و بعضی مناطق دیگر در کشور درگیری های خونینی به وقوع پیوسته که در نتیجه این درگیری ها صدها نیروی امنیتی و دفاعی کشور جان خود را از دست داده است.

در نشست امروز مجلس سنا، برخی‌سناتوران با اشاره به افزایش نا آرامی‌ها در نقاط مختلف کشور می‌گویند که رییس‌جمهور غنی تمامی صلاحیت‌های نظامی را در دست خود گرفته و مقام‌‎های امنیتی برای انجام عملیات از او اجازه می‌گیرند و همین مسأله سبب تأخیر در انجام عملیات‌های پیشگیرانه شده است.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا گفت که امریکا با افغانستان پیمان امنیتی امضا کرده و با توجه به نیازها، نیروهای امنیتی افغانستان را تجهیز کند، در غیرآن این پیمان امنیتی هیچ اهمیتی ندارد.

در همین حال گزارش می شود که در جریان دو هفته گذشته در جریان درگیری در ولایات مختلف کشور، سه صد منسوب ارتش ملی کشته و ۴۰۰ تن دیگر‌شان زخمی شدند و تجهیزات نظامی به ارزش یک میلیون دالر در ولایت فراه بدست طالبان مسلح افتاده‌است.

در دو هفته گذشته ولسوالی‌های تاله و برفک بغلان و بل چراغ فاریاب پس از حملات شدید طالبان مسلح به دست این گروه سقوط کرد و این گروه همچنان با حمله بر برخی پاسگاه‌های امنیتی فراه ده ها تن از نیروهای امن و نظام عامه را به قتل رساندند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟