انتقاد تند مجددی از «غنی» و «اوباش» ارگ

  • انتشار: ۲۴ دلو ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 12254

صبغت الله مجددی، یکی از رهبران جهادی که در دوران مبارزات انتخاباتی از رییس جمهور غنی اعلام حمایت کرده بود، اکنون از حکومتداری آقای غنی ناراضی است و از او سخت انتقاد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از اطلاعات روز، آقای مجددی می‌گوید که اشرف غنی احمدزی تجربه‌ی حکومتداری ندارد. مجددی به تازگی به رییس جمهور غنی هشدار داده است که اگر اصلاحات بنیادی در حکومتداری‌اش به‌جود نیاورد، وضعیت از کنترلش خارج خواهد شد.

این رهبر سابق جهادی از افرادی که در حکومت رییس جمهور غنی نقش دارند و به او مشوره می‌دهند، سخت انتقاد کرده است. مجددی خطاب به غنی می‌گوید: «به غنی گفته‌ام که تاهنوز نه خدا و نه مردم را از خود راضی ساخته‌ای، یک چند نفر اوباش دور و برت را گرفته و هرچه که آن‌ها بگویند، به گفته‌ی آن‌ها عمل می‌کنی.»

او در گفت‌وگو با تلویزیون آریانا نیوز، با اشاره به وضعیت فعلی افغانستان می‌گوید: «اگر وضعیت بدتر شود، دیگر افغانستان را کسی جمع کرده نمی‌تواند.»

از سویی هم، صبغت الله مجددی به روند گفت‌وگوهای صلح خوش‌بین نیست. به باور وی، پاکستان در این روند صادق نخواهد بود. چون سازمان استخبارات پاکستان همواره در افغانستان دست به کشتار نظامیان و غیرنظامیان زده‌ است.

مجددی به نظامیان پاکستان نیز هشدار می‌دهد که اگر «اصلاح نشوند» و دست از مداخلات در امور افغانستان برندارند، در مقابل این کشور همانند روس سابق، اعلام جهاد خواهد کرد.

انتقاد از حکومتدار آقای غنی و افرادی که در حکومت وحدت ملی نقش بازی می‌کنند، تازگی ندارد اما این شاید نخستین باری باشد که یکی از حامیان آقای غنی در دوران مبارزات انتخاباتی‌اش، اطرفیان او را «اوباش» می‎خواند.

انتقاد صبغت الله مجددی از حکومتداری اشرف اغنی احمدزی در حالی‌ صورت می‌گیرد که مجددی در دوران مبارزات انتخابی از غنی حمایت کرد، و در یکی از برنامه‌های مبارزات انتخاباتی اعلام کرد که پس از استخاره‌اش، به وی الهام شده است که آقای غنی به خیر و صلاح مردم افغانستان است. او به همین خاطر از شهروندان کشور خواست که به «تیم تحول و تداوم» رأی بدهند.

مجددی هم‌چنان ادعا دارد که اعلام حمایت او از تیم انتخاباتی تحول و تداوم باعث شد که آقای غنی به قدرت برسد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟