افزایش انتقادها از کمیسیون انتخابات

  • انتشار: ۱۱ عقرب ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32782

با گذشت هر روز انتقادها بر کارکرد و عدم بی‌طرفی کمیسیون مستقل انتخابات بیشتر می‎گردد.  سیاستمداران، وکلای پارلمان و برخی از شهروندان از جمله کسانی هستند که به بی طرفی و کارکرد صادقانه اعضای این کمیسیون باور ندارند.

رئیس پارلمان می‎گوید به شفافیت در انتخابات پیشرو باورمند نیست، زیرا ظرفیتی که در کمیسیون مستقل انتخابات وجود دارد برای آنان قابل قبول نمی‎باشد.

عبدالرؤف ابراهیمی گفته است که “شیوه برگزاری و ظرفیتی‎که در کمیسیون به‌گونه روشن دیده می‎شود، انتخابات پیشرو یک انتخابت شفاف نخواهد بود، رئیس جمهور و رئیس اجرائی یک اصلاحات بنیادی را باید در سطح کمیشنران این کمیسیون روی دست گیرند.”

این گفته‎ها در حالی مطرح می‎گردد که یک روز پیش از این، عطا محمد نور والی بلخ در سفرش به ولایت هرات گفته‎است که اگر در کمیسیون مستقل انتحابات اصلاحات پدید آورده نشود، اشخاص از آن به سود خود بهره برداری کرده و نتایج انتخابات آینده ریاست جمهوری از همین اکنون روشن است.

الغای کمیسیون انتخابات، اصلاح بنیادین کمیسیون انتخابات، برنامه تغییر یا بدیل و نظارت قوی از سوی احزاب سیاسی خواست‎های اند که آقای نور در سفرش به هرات آن را مطرح کرده‎است.

در این میان، شماری از نماینده‌گان مردم در سنا نیز می‎گویند، آوردن اصلاحات بنیادی در کمیسیون مستقل انتخابات از خواست‎های اساسی مردم و احزاب سیاسی است و باید به این خواست پاسخ داده شود.

هفت ماه دیگر تا برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی‎ها باقی مانده‎است و حکومت پیشتر گفته‎است که اولویت کارش آوردن اصلاحات انتخاباتی است و بدون تحقق آن به انتخابات نخواهد رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟