انتصاب های جدید در بدنه حکومت

  • انتشار: ۲۲ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 19440

رییس جمهور اشرف غنی طی فرمان  امر الله صالح را وزیر دولت در امور اصلاحات در سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعینات افسران ارشد قوای دفاعی  وامنیتی کشور تقرر نمود.

در یک اعلامیه که از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری منتشر شده، آمده است؛ به منظور نهادینه ساختن یک نظام شایسته سالار، ارتقای کادر رهبری، تسریع پروسه اصلاحات درسکتور امنیتی و بررسی امور تعیینات منسوبین عالی‌رتبه ارگان‌های دفاعی و امنیتی، ایجاد یک بست خارج رتبه تحت عنوان وزیر دولت در امور اصلاحات در سکتور امنیتی و رییس بورد عالی نظارت بر تعیینات افسران ارشد قوای دفاعی و امنیتی کشور ایجاد شود.

در اعلامیه‌‌ ارگ ریاست جمهوری آمده است که صلاحیت‌های این پست جدید مشاوره به رئیس جمهوری در راستای تعیین و ترفیع افسران ارشد اردوی ملی و پولیس ملی است.

در فرمان رئیس جمهوری همچنین از وزارت‌های دفاع ملی و امور داخله خواسته شده که در انجام وظایف با وزیر دولت در امور اصلاحات در بخش امنیتی همکاری همه‌جانبه کنند.

همچنان طبق گزارشات؛ سيد حسين فاضل سانچارکی بحیث معین نشراتی وزارت اطلاعات و مژگان مصطفوي به حيث معين مالي و اداري وزارت اطلاعات و فرهنگ تعيين شدند.

خانم مصطفوی قبل ازین بحیث معین نشرات وزارت مذکور و سانچارکی مشاور ریاست اجراییه ایفای وظیفه می نمود.

در ادامه انتصاب ها داکتر احمد سیرمهجور به حیث معین مالی واداری وزارت تحصیلات عالی و پوهندوی داکتر تفسیره هاشمی به حیث معاون پوهنتون کابل در امور محصلان انتصاب شده است.

همچنین پس از چند ماه رایزنی میان اشرف غنی، رئیس‌ جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی، نادر نادری عصر روز گذشته (شنبه) رسما به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی افغانستان معرفی شد.

آقای نادری که پیش از این به عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهوری افغانستان کار می‌کرد، در ماه اوت گذشته به عنوان رئیس کمیسیون اصلاحات اداری تعیین شد.

اما گزارش‌هایی وجود داشت که عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت با انتصاب در این پست مخالف است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟