انتخابات پارلمانی سال بعد انجام خواهد شد!

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 6541

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جمهور، مسوولان کمیسیون انتخابات، برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان در سال جاری را غیرممکن خوانده و می گویند که تاهنوز تاریخ برگزاری این انتخابات در سال آینده تعیین نشده است.
عبدالرحمان هوتکی معاون کمیسیون انتخابات در مصاحبه ای با رادیو آزادی گفته است که آنان طرح شان را برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان با رهبران حکومت شریک ساخته اند.
آقای هوتکی تصریح نمود: ” متاسفانه باید بگویم که ما امسال این فرصت ها را از دست دادیم و انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی امسال صورت نمی گیرد؛ برای اینکه ما چند ماه محدود داریم و بعد هم زمستان می آید. انشالله در روزهای نزدیک، روی این تصمیم گرفته خواهد شد که در سال آینده، در کدام تاریخ انتخابات ولسی جرگه و شوراهای ولسوالی صورت گیرد”.
این در حالی است که ریاست جمهوری به تازگی اعلام کرده است که پارلمان فعلی، تا زمان اعلام نتایج انتخابات به کار خود ادامه خواهد داد.
بیشتر اعضای مجلس نمایندگان نیز از این تصمیم رهبران حکومت وحدت ملی استقبال کرده اند.
آقای غنی همچنین تاکید کرده است که نهادهای انتخاباتی کشور باید یکبار دیگر اعتماد مردم را به دست آورند.
آقای غنی در دیدار با مسوولان نهادهای انتخاباتی گفته است که باید از تمام ظرفیت های حکومت برای برگزاری انتخابات مجلس نمایندگان استفاده شده و زمان برگزاری آن طوری تعیین گردد که نیروهای امنیتی زیر فشار قرار نگیرند.
این گفته ها در حالی مطرح می گردد که امروز سی و یکم جوزا، آخرین روز کاری دوره شانزدهم تقنینی مجلس نمایندگان بر اساس قانون اساسی است.
بر بنیاد فقره دوم ماده هشتاد و سه قانون اساسی، دوره کاری مجلس نمایندگان در اول سرطان سال پنجم پس از اعلان نتایج انتخابات به پایان می رسد و شورای جدید به کارش آغاز می کند.
قانون اساسی کشور زمان برگزاری انتخابات را ۳۰ تا ۶۰ روز پیش از اول سرطان پیش‌بینی کرده؛ اما به رغم ختم دوره کاری مجلس، تاهنوز حتی زمان برگزاری انتخابات پارلمانی مشخص نشده است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟