امین کریم: حزب اسلامی در گذشته کاری نکرده است که معذرت بخواهد

  • انتشار: ۳ میزان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 15870

بعد از توافقنامه صلح دولت افغانستان با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، آقای امین کریم، رئیس هیئت مذاکره کننده حزب اسلامی گفته است که حزب اسلامی در گذشته کاری نکرده است که معذرت بخواهد.
آقای کریم در صحبت با رادیو ازادی گفته است که بعد از برطرف شدن مشکلات، آقای حکمتیار در مراسمی ویژه به کابل خواهد آمد وی گفت که اسناد توافقنامه به آقای حکمتیار فرستاده شده است تا وی این توافقنامه را مطاللعه و بعد امضاء نماید.
وی در مورد بر عهده گرفتن مقامی از طرف حکمتیار در دولت می گوید، آقای حکمتیار در ادارات دولتی کار نخواهد کرد اما موقف قبلی وی به عنوان یک رهبر برای حزب اسلامی باقی خواهد ماند.

این در حالیست که قریب الرحمن سعید که خود را یک عضو ارشد حزب اسلامی معرفی می‎کند به رادیو آشنا صدای امریکا گفته‎است از آن‎هاییکه به گفته او از سوی حزب اسلامی برایشان زیان و آسیب رسیده باشد، عذرخواهی می‎کنند، اما آقای کریم گفت که این، بیانگر موقف رسمی حزب اسلامی نمی‎باشد.

آقای کریم می گوید؛ زمانیکه محکمه عادلانه ای رای بر محکومیت این حزب در کشتار مردم کابل دهد می توان قضاوت کرد، اما قضاوت پیش از محکمه بر اساس برخی غرض ورزی های شخصی صورت می گیرد.
توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار بعد از کش و قوس های فراوان هفته گذشته بین حنیف اتمرمشاور شورای امنیت ملی، پیرسیداحمد گیلانی رییس شورای عالی صلح و مولوی عطاالرحمان سلیم، معاون شورای عالی صلح و از جانب حزب اسلامی گلبدین حکمتیار، غیرت بهیر رییس هیات مذاکره‌کننده‌ی حزب اسلامی و امین کریم عضو این هیات، حضور به امضاء رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟