امیدهای افغانستان در سال ۲۰۱۹

  • انتشار: ۱۱ جدی ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 51846

به سرانجام رسیدن مذاکرات صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و افتخار آفرینی در جام جهانی کریکت از مهمترین امیدهای افغانستان در سال جدید میلادی است.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از دری نیوز، افغانستان در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد چندین رویداد مهم و بزرگ تلخ و شیرین بود. نخستین آتش بس طالبان و دولت، برگزاری انتخابات پارلمانی پس از سه سال تاخیر و ترور فرمانده نظامی پر نفوذ و کاریزماتیک ولایت قندهار از جمله اتفاقات مهم افغانستان در سال گذشته میلادی است اما در سال ۲۰۱۹ میلادی ۴ رویداد بزرگ امید بخش برای این کشور پیشبینی می شود. به سرانجام رسیدن مذاکرات صلح، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و افتخار آفرینی در جام جهانی کریکت از مهمترین رویدادهای امید بخش افغانستان در سال جدید میلادی هستند.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار است در  ۲۹ سرطان سال آینده برگزار شود.

تلاش‌ها به منظور آوردن طالبان بر سر میز مذاکره با دولت افغانستان به شدت در حال پیگیری است و امید می رود در سال جاری میلادی این روند به سرانجام برسد.

در عرصه ورزشی، جام جهانی کریکت نیز که یکی از مهمترین رویدادها برای افغانستان به شمار می‌رود برگزار خواهد شد که در آن تیم ملی کریکت ملی افغانستان به عنوان مدعی عنوان قهرمانی رقابت خواهد کرد.

علیرغم ناامنی شدید در افغانستان، پروژه های اقتصادی این کشور از جمله پروژه «تاپی» در حال پیگیری است.  این پروژه تا پایان سال ۲۰۱۹ تکمیل می شود و افغانستان می تواند سالانه ۵ میلیون متر مکعب گاز و میلیون ها دالر پول برای ترانزیت گاز به دست آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟