امضای تفاهمنامه بازرگانی میان افغانستان و آذربایجان

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 17766

عتیق‌الله نصرت، رییس اتاق تجارت و صنایع افغانستان روز دوشنبه با یوسف عبدالله‎یوف، معاون ادارۀ انکشاف صادرات و سرمایه‌گذاری آذربایجان تفاهم‌نامۀ ارتباط بازرگانی را امضا کرد.

این تفاهم‌نامه برای گسترش روابط بازرگانی، اقتصادی و همکاری‌های دوجانبه میان بخش خصوصی آذربایجان و افغانستان به امضا رسید.

آقای نصرت می‌گوید، به خاطر نبود کنسولگری آذربایجان در افغانستان، رفت‌وآمد بازرگانان هر دو کشور با مشکل روبه‌روست. او از مسؤولان هر دو کشور خواست تا با حل این مشکل به روند بازرگانی افغانستان و آذر بایجان کمک کنند.

آقای نصرت می‌افزاید، آذربایجان یکی از کشورهای مهم بازرگانی و ارتباط‌دهندۀ آسیای میانه و اروپا بوده و او امیدوار است روابط تجاری دو کشور افزایش یابد.

هیأت بازرگانی 12 نفری آذربایجان تحت رهبری یوسف عبدالله‌یوف شامل نماینده‌گان 9 شرکت زراعتی، مرغداری، لوازم خانه‌گی، مبل و فرنیچر، لبنیات، تولیدچای، آب معدنی، صنعت بسته‌بندی و کاغذ است.

قابل ذکر است، مناسبات تجارتی افغانستان با کشور آذربایجان رو به بهبود بوده و در سال 1394 میزان واردات افغانستان از آذربایجان حدود 36 میلیون دالر و صادرات به آن کشور 3.4 میلیون دالر بود که اقلام صادراتی ما را عمدتاً سنگ های قیمتی و اقلام وارداتی را مواد غذایی، محصولات قنادی و مواد نفتی تشکیل می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟