امضاء قرارداد پروژه شماره یک آبرسانی شهر کابل با حضور اشرف غنی

  • انتشار: ۹ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 27882

به گزارش اسپوتنیک به نقل ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان، پیش از ظهر امروز با حضور محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و انجنیر محمد خان معاون دوم ریاست اجرائیه افغانستان، قرار داد پروژه شماره نخست آبرسانی شهر کابل میان شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان و شرکت ممتاز گروپ به امضا رسید.

این قرارداد را آقای انجنیر یلانی رئیس عمومی شرکت آبرسانی و کانالیزاسیون شهری افغانستان و عبدالبصیر لطیفی رئیس شرکت ممتاز گروپ به امضا رساندند.

پروژه شماره یک آبرسانی شهر کابل یکی از بزرگترین پروژه های آبرسانی افغانستان به شمار میرود که از طریق بانک انکشافی آلمان تمویل و مدیریت می شود.

این پروژه برعلاوۀ بانک انکشافی آلمان، از سوی ادارۀ انکشافی ایالات متحده و بانک انکشافی فرانسه نیز حمایت مالی شده است و مجموع هزینه آن که در سه مرحله انجام می شود، حدود 72 میلیون یورو می باشد.

مرحله اول پروژه که توسط شرکت ممتاز گروپ انجام خواهد شد، به ارزش 11 میلیون و 141 هزار و 808 دالر از بودجه ادارۀ انکشافی ایالات متحدۀ امریکا تمویل می گردد و قرار است در جریان هزار روز به پایه اکمال برسد.

با بهره برداری این پروژه ده هزار خانواده به طور 24 ساعته از خدمات آب بهداشتی آشامیدنی معیاری، بهره مند خواهند شد.

شهر کابل دارای منابع سرشار آبی زیر زمینی می باشد، اما متاسفانه در سالهای اخیر آب های زیر زمینی کابل به خاطر کندن چاه های فاضلاب به شکل غیر استاندارد، آلوده گردیده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟