امسال بیش از 100 هزار ویزا برای افغان ها از کنسولگری ایران در هرات صادر شده است

  • انتشار: ۸ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18679

محمود افخمی سرکنسول ایران در هرات، واقع در غرب کشور اعلام کرد که امسال بیش از 100 هزار ویزا برای متقاضیان حوزه غرب افغانستان صادر شده است.

محمود افخمی به ایرنا گفته است که افغان ها برای بهتر شدن زندگی خود در تلاش تلاش مهاجرت هستند و این موضوع، تقاضای ویزا را درغرب افغانستان افزایش داده است.

وی افزود: کنسولگری ایران در هرات روزانه بیش از 400 ویزا در بخش های مختلف اقتصادی، سیاحتی و درمان بیماری برای شهروندان حوزه عرب افغانستان صادر می کند.

افخمی گفت: صدور ویزا برای بازرگانان، صنعت گران، پیشه وران و رانندگانی که در مسیر ترانزیت فعالیت می کنند، هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

وی خاطرنشان ساخت که دربخش صدور ویزا برای بیماران که به دنبال درمان بیماری خود هستند نیز کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات، شبانه روز در خدمت آنان است و گاه حتی برای بهبودی برخی از آنان که فاقد گذرنامه هم بودند، هماهنگی هائی برای اعزام آنان به ایران صورت گرفته است.

سرکنسول ایران تصریح کرد «یکی از وظایف مهم سرکنسولگری ها در ولایت های افغانستان این است که بستر مناسبی را برای متقاضیان ویزا فراهم کنند و کنسولگری ایران در هرات نیز در این راستا، زمینه صدور ویزای الکترونیکی را درهرات ایجاد کرده و تمامی متقاضیان به راحتی بعد از ثبت نام در زمان تعیین شده برای اخذ ویزا به کنسولگری مراجعه می کنند.

افخمی گفت اگرچه شمار کارکنان این کسنولگری جوابگوی رسیدگی به متقاضیان نیست، اما همین نیروی موجود با تمامی توان، درصدد حل مشکلات متقاضیان سفر به ایران است.

ایران دارای چهار کنسولگری در ولایت های، ننگرهار، قندهار، بلخ و هرات است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟