امتیازهایی که عطامحمد نور از غنی گرفت

  • انتشار: ۶ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیبازار شایعات
  • شناسه مطلب: 20115

بعد از سفر روز گذشته (شنبه) رئیس جمهور اشرف غنی به ولایت بلخ  و دیدار با عطا محمدنور والی این ولایت، خبرهای ضد و نقیض زیادی از دیدار این دو به گوش می رسد که بر اساس اطلاعات بدست آمده، آقای غنی تعهد سپرده تا در بدل استعفای آقای نور از ولایت بلخ، چشم‌پوشی وی از تبدیل شدن نظام ریاستی به پارلمانی، درج واژه افغان در شناس‌نامه‌های الکترونیک و حمایت از برنامه‌های حکومت آقای غنی و در نهایت وی به عنوان نامزد در پست معاونت اول ریاست‌جمهوری در انتخابات آینده در کابینه وی در انتخابات حاضر شود.

رییس جمهور محمد اشرف غنی روز گذشته در راس یک هیات دولتی به شهر مزار شریف رفت و در سخنرانی خویش به مناسبت شروع سال تعلیمی در کشور خطاب به عطا محمد نور والی بلخ گفت: «حرف آخرتان را مردم رد کرده صبر کنید در مورد صحبت می‌کنیم».

این درحالی است که عطامحمد نور در مراسم نواختن زنگ یک مکتب گفته بود که بزودی استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم می کند.

عدم اشتراک آقای غنی در مراسم نوروز سبب شد تا آقای نور در سخنرانی خویش در این مراسم، ناراحتی خود را از عدم حضور رییس‌جمهوری نتواند پنهان کند.

آقای نور در مراسم سخرانی اش به صورت مستقیم اعلام کرد که تا هنوز رییس‌جمهوری وعده‌های خود را مبنی بر نصب شماری از حامیان و طرفداران آقای نور در پست‌های مختلف حکومتی عملی نکرده است.

بر اساس گزارش های رسیده به هشت صبح؛ آقای غنی تعهد سپرده تا در بدل استعفای آقای نور از ولایت بلخ، چشم‌پوشی وی از تبدیل شدن نظام ریاستی به پارلمانی، درج واژه افغان در شناس‌نامه‌های الکترونیک و حمایت از برنامه‌های حکومت آقای غنی و در نهایت نامزدی در پست معاونت اول ریاست‌جمهوری در انتخابات بعدی، موارد آتی را عملی کند:

1 – دادن حق معرفی بیست تن از سفرای افغانستان

2 – معرفی و تعین ۳۰ معین به وزارت خانه‌‌های مختلف حکومت

3 – معرفی و تعین ۱۵ تن از والی‌ها به شمول والی بلخ

4 – معرفی و انتصاب ۱۵ سناتور انتصابی در مجلس سنا

5 – معرفی و تعیین ۵۰ درصد از جنرال کنسول‌های افغانستان

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟