امام خمینی (ره) شخصیت بی بدیل جهان اسلام و رهبر نمونه تاریخ معاصر است

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 13750

 

از بیست و هفتمین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، در شهر نیلی مرکز ولایت دایکندی تجلیل گردید.

در این مراسم که به همیت بنیاد فرهنگی کوثر برگزار شده بود علاوه بر اقشار مختلف مردم، برخی از مقامات دولتی محلی نیز حضور پیدا کرده بودند.

حجت الاسلام و الملسمین اعتمادی امام جمعه نیلی در این مراسم، توجه ویژه به وحدت جامعه اسلامی، رعایت تقوای الهی و مدیریت سیاسی قوی را از مهمترین شاخصه های حضرت امام دانست. وی گفت که امام، بنیان گذار نظامی است که پس از عصر امام حسن(ع) مشروع ترین حکومت دینی به حساب می آید.

ایشان، مقابله با استکبار و ظلم ستیزی را از ویژگی های دیگر حضرت امام عنوان کرد و گفت: با تکیه بر همین ویژگی بود که علاوه بر حمایت انقلاب اسلامی ایران از جهاد مقدس ضد روسی مردم افغانستان، میلیونها مهاجر افغانستانی نیز در کنار مردم ایران از تمام موهبت های نظام و انفلاب بهره مند شده بودند.

سید کاظم مصباح مسئول برگزاری دوره های آموزشی بنیاد فرهنگی کوثر در نیلی نیز سخنران دیگر این مراسم بود. وی در سخنانی، امام را شخصیتی بی بدیل در تاریخ معاصر دانست و گفت که حضرت امام، به وحدت جامعه اسلامی توجه ویژه داشت.

وی افزود: اکنون هم خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه ای همان رویکرد وحدت خواهی امام را دنبال می کند و در عین حال، تنها شخصیتی است که صادقانه در مقابل فتنه گریهای جریان های تکفیری ایستادگی نموده است و بر ماست که از نظرات ایشان، متابعت تام و تمام داشته باشیم تا بتوانیم در کشور خود وحدت واقعی را حاکم کنیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟