اقامه نماز وصحبت رییس جمهور غنی درمیان دست فروشان وکراچی وان ها

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیسیاست
  • شناسه مطلب: 43010

رئیس جمهور غنی خطاب به دست‌فروشان اظهار داشت که هیچ کسی حق ندارد که به شما به چشم حقارت ببیند.

به گزارش خبرگزاری اطلس؛ رئیس جمهور غنی شام روز گذشته در جمع دست‌فروشان و کراچی‌وان‌ها نماز شام را ادا و با آنها افطار نمود.

در این دیدار ابتدا «سلیمان» به نمایندگی از دست‌فروشان صحبت ‌کرد و از نوازش و توجه رئیس‌جمهور نسبت به فقرا و قشر مستضعف، تشکر کرد و گفت: افتخار می‌کنم که مانند شما رئیس‌جمهوری دارم که ما را درک می‌کند.

وی افزود که میان دست‌فروشان افراد باسواد و با دانش هستند که توانایی‌لازم کار را دارند.

او از رئیس‌جمهور خواست تا افراد با تجربه و با دانش به ادارات و فابریکات جذب ‌شوند و نیز برای قشر بی‌سواد، مارکت‌های کار ایجاد گردد.

در همین حال رئیس‌جمهور غنی در صحبتی، به آنها خوش‌آمدگفت و افزود: احترام به شما برای هرشهروند به‌شمول من فرض است، شما روزی حلال به دست می‌آورید و به این وجه افتخار من‌هستید و هیچ کس حق‌ندارد که به شما را به چشم حقارت ببیند.

غنی با بیان اینکه من رئیس‌جمهور قشر فقیر، یتیم، بیوه‌زن و نیازمند می‌باشم٬ افزود که هدف ما این است تا شیوۀ دولت‌داری را از زور به شیوۀ خدمت‌گذاری به مردم و ملت مبدل‌سازیم و شیوۀ ما باید مردم محور باشد.

رئیس‌جمهور گفت که افغانستان کشور غنی است و باید فهم استفاده از سرمایه‌های آن را احیا نماییم تا ما را به رفاه و ثبات برساند.

وی به ادارۀ امور و معاونیت ریاست دفتر ریاست‌جمهوری و نیز ادارۀ شاروالی کابل هدایت‌داد تا در هماهنگی با صنف دست‌فروشان، مشکلات و نیازمندی‌های این قشر را تحلیل و بررسی نموده، طرح‌ها و راه‌حل مناسب را جایگزین کنند.

رئیس‌جمهورغنی گفت که در مرکز شهر، بازار سرپوشیده دوباره ایجاد می‌گردد و ماشین‌خانۀ کابل نیز برای تشبث و ایجاد کار، فعال خواهد‌شد و تلاش می‌شود تا زمینه‌ها و تسهیلات لازم برای فعالیت دست‌فروشان فراهم‌گردد.

این در حالیست که دستفروشان همواره مورد آزار و اذیت کارمندان شاروالی کابل و نیروهای امنیتی قرار می گیرند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟