عده ای تعهد را در جاسوس بودن می دانند نه مجاهد بودن

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 3076

در گردهمایی بزرگ رهبران جهادی که صبح امروز به مناسبت سالروز خروج نیروهای ارتش سرخ در کابل در محل خیمه لوی جرگه برگزار گردید، رهبران جریانهای جهادی نسبت به پروسه حذف مجاهدین هشدار دادند.

عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادر در این مراسم گفت: کسانی که می گویند جهاد مهم نیست و تخصص و تعهد مهم است، تعهد را در چه می دانند؟ تعهد این است که کسی درس خود را رها کند و به سنگر برود تا شرایط فعلی در کشور به وجود بیاید. اما عده ای تعهد را در جاسوس بودن می دانند نه مجاهد بودن.

نماینده پیشین مردم کابل در پارلمان، با انتقاد از کسانی که نسبت به حضور مجاهدین در قدرت انتقاد دارند گفت: از نظر این افراد، کسی که با خون و مال مردم تربیت شده و در زمان وجوب جهاد، وطن را رها کرده و فرار نموده است، متعهد است و کسی که دار و ندار خود را برای دفاع از نوامیس مردم و کشور داده غیر متعهد می باشد.

سیاف افزود: این افراد ما را متهم به نقض حقوق بشر و ارتکاب جنایات جنگی می کنند، اما من میپرسم  که برای اولین بار، چه کسانی مخالفین غیر مسلح را کشتند؟ کشتارها را کی کرد؟ آیا مجاهدین کردند این کار را یا کسانی دیگری بودند که بدون محکمه و بدون صدور حکم قاضی، شخصیت های عمده کشور را بدون اینکه سلاح در دست گرفته باشند،  تیرباران کردند و در گورهای دستمجمعی دفن نمودند؟

این رهبر جهادی تاکید کرد: همواره در مقابل تروریزم ایستاده بودیم و الان هم از تمامیت ارضی و ناموس مردم افغانستان دفاع خواهیم کرد.

سیاف همچنین گفت که اسنادی در اختیار دارد که نشان می دهد بیانیه های ملا عمر در وزیر اکیر خان کابل تنظیم می شود و این به معنای حضور جاسوس در میان ماست.

وی تاکید کرد که هم اکنون نیز مجاهدین هستند که از مرزها و مناطق مختلف کشور در مقابل تروریست ها و تهدید ها دفاع می نمایند.

اقای سیاف همچنین گفت که داعش، بر اساس همان نسخه ای که طالبان را برای مردم افغانستان تحویز کرده بود ایجاد شده و آن نسخه نویس، مطابق اوضاع و احوال با تغییر نسخه، گاهی طالب می نویسند، گاهی القاعده، گاهی داعش و مکن است چیز دیگر هم بنویسد.

وی افزود: کسی که ادعای اسلام می کند، باید از اعمال خود شناخته شود، در اعمال داعش ببینید که پیلوت را در داخل قفس آتش زدند در حالیکه از رسول گرامی اسلام روایتی با سند صحیح داریم که می گوید: حق تعزیب با آتش فقط مخصوص خداست و کسی جز خدا حق تعزیب با آتش را ندارد.

نماینده پیشین پارلمان همچنین گفت: پیش ما هر کسی که از اسلام سوء استفاده می کند و چهره بد از اسلام به دنیا ارائه میکند به صفت دشمنت دین و دشمن بشریت میشناسیم و با او مقابله می کنیم.

وی افزود: همان گونه که در برابر هر تجاوز گر ایستادیم در مقابل داعش هم خواهیم ایستاد.

سیاف همچنین گفت که تاریخ مصرف ملا عمر به پایان رسیده و داعش با همین منطق به وجود آمده است.

این شخصیت جهادی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ما با نظام دشمنی نداریم و این نظام را دستاورد خون همین ملت می دانیم، اما گپ حق خود را با صراحت میگوئیم تا هم نظام بشنود و هم دنیا.

سیاف افزود: مردم ما خدشه دارد بودن حاکمیت ملی خود و ذلت را نمی تواند قبول کند.

گفتنی است که در این مراسم، شخصیت هایی همچون صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، بسم الله محمدی وزیر سابق کشور و دفاع، اقای ارغندیوال وزیر پیشین اقتصاد، اسماعیل خان وزیر پیشین انرژی و آب و والی اسبق هرات و نیز عبدالرئوف ابراهیمی رویس پارلمان حضور داشته و به ایراد سخن پرداختند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟