افغانستان دومین کشوری که برده داری مدرن در آن جریان دارد

  • انتشار: ۳۰ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45309

بر اساس یک گزارش که از سوی سازمان های بین المللی به نشر رسیده است، افغانستان بعد از کوریای شمالی، دومین کشور است که برده داری مدرن در آن جریان دارد.

به گزارش صدای آمریکا، بر اساس گزارش تازه از شاخص برده داری مدرن، در میان کشور های آسیایی، کوریای شمالی، افغانستان و پاکستان از جمله کشور های به شمار می روند که در این کشورها برده داری مدرن در بالاترین سطح قرار دارد.

​در این گزارش Global Slavery Index که به صورت مشترک از سوی سازمان بین المللی کار، سازمان بین المللی مهاجرت و بنیاد موسوم به Walk Free Foundation، نشر شده است، حدود ۲۴.۹ میلیون انسان به شمول زنان و کودکان در سراسر جهان با “بردگی مدرن” مواجه اند—به خصوص در کشور های آسیای و حوزۀ اقیانوس آرام.

بر اساس گزارش شاخص برده داری مدرن افغانستان پس از کوریای شمالی در ردۀ دوم قرار دارد

هند، چین و پاکستان از جمله کشور های محسوب می شوند که بیشترین تعداد مردم – ۶۰ در صد قربانیان بردگی مدرن در منطقه – را در خود دارند.

برده داری مدرن، یک شکل افراطی از نابرابری های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی است که به شکل پیچیده در جوامع مختلف به ویژه در کشور های جنگ زده و کشور های دارای رژیم های مستبد، وجود دارد که اکثر قربانیان آن را مردمان آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده تشکیل می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟