افغانستان در رده سومین کشور قحطی زده جهان قرار گرفت!

  • انتشار: ۱۵ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 56187

افغانستان با حدود 10 میلیون و 600 هزار نفر گرسنه در جایگاه سوم کشور های قحطی زده جهان قرار گرفت.

پژوهش‌های اخیر کارشناسان جهان نشان می‌دهد دراثر جنگ، تغییرات اقلیمی و نابسامانی‌های اقتصادی در سال 2018، بیش از 113 میلیون انسان در سراسر دنیا از لحاظ غذایی در وضعیت بحرانی قرار داشتند. پژوهشگران همچنین هشدار دادند بحران غذایی در سال پیش رو، دامن ده‌ها میلیون نفر در سراسر جهان را خواهد گرفت.
آمار گرسنگان در دنیا برای سال ۲۰۱۷ رقم حدود ۱۲۴ میلیون نفر را ثبت کرده است. بنابه گزارش شبکه اطلاعات امنیت غذایی (Food Security Information Network)، درگیری‌ها و ناامنی باعث وضع وخیم 74 ملیون انسان است و این میزان برابر با دو سوم افرادی است که طبق هشدار کارشناسان نیاز مبرم به کمک دارند.
لوکا روسو، تحلیل‌گر ارشد اطلاعات امنیت غذایی گفت، وضعیت 143 میلیون انسان دیگر به قدری شکننده است که حتی مدت کمی خشکسالی آنها را وارد بحران غذایی می‌کند.
او افزود: اگر ما به طور زیربنایی روی مشکلات این افراد کار نکنیم و برخی از مؤلفه‌هایی که آنها را دچار وضعیت بحرانی خواهد کرد را ازبین نبریم، تعداد افراد گرسنه جهان به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
بر اساس این گزارشات، در میان کشورهایی که در سال 2018 دچار بحران غذایی شدند، بدترین وضعیت را یمن جنگ‌زده با 16 میلیون گرسنه، جمهوری دمکراتیک کنگو با 13 میلیون و افغانستان با حدود 10 میلیون و 600 هزار نفر گرسنه در جایگاه دوم و سوم کشور های قحطی زده جهان قرار دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟