افغانستان در بین 3 کشور اول دنیا که بیشترین تعداد آواره را دارد

  • انتشار: ۲۹ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 44054

بر اساس آمار سالانه آژانس پناهندگی سازمان ملل متحد در سال 2017 میلادی، افغانستان در بین سه کشور دنیا است که بیشترین تعداد آواره در دنیا را دارد.

گاردین به مناسبت روز جهانی پناهدگان نوشت که سال ۲۰۱۷ آوارگی مردم دنیا بار دیگر رکورد زد و نزدیک به ۱۶.۲میلیون نفر دیگر مجبور شدند خانه‌هایشان را ترک کنند.

در ادامه گفته شده این آمار شامل کسانی می‌شود که هم برای اولین بار مجبور به ترک کاشانه‌شان شده‌اند و هم کسانی که مجبور شده‌اند برای چندمین بار مکان زندگی‌شان را تغییر دهند.

گاردین گزارش می دهد که بر اساس آمار سالانه آژانس پناهندگی سازمان ملل، ۵ کشور سوریه، افغانستان، سودان جنوبی، میانمار و سومالی بیشترین آواره‌های دنیا را دارند.

آمار ۶۸.۵میلیون نفری انسان‌های آواره دنیا، که ۳میلیون بیشتر از جمیعت بریتانیاست، شامل ۲۵.۴میلیون پناهنده، ۴۰میلیون آواره داخلی و ۳.۱میلیون نفر پناهنده می‌شود.

این در حالیست که سید حسین عالمی بلخی، وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز( سه‌شنبه) گفت، با آن که هشت میلیون مهاجر به افغانستان برگشتند، هنوز هم حدود ۶ میلیون مهاجر افغانستانی در بیرون از کشور به‌سر می‌برند.

جنگ، وضعیت وخیم اقصادی، خشکسالی و مواردی دیگر باعث شده است تا هزاران تن از شهروندان کشور، افغانستان را ترک کنند و به کشور دیگر مهاجر شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟