افغانستان حمله تروریستی در تهران را به شدت محکوم کرد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 24098

بعد از حملات تروریستی در تهران پایتخت ایران، که با کشته و زخمی شدن چندین تن همراه شد، رهبران حکومت و مقامات بلند پایه دولتی افغانستان، ضمن محکوم کردن این حمله بر مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کردند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای حملات در تهران را محکوم کرده و با دولت و ملت ایران “ابراز همدردی” کرده است.

در خبرنامه ریاست جمهوری آمده است: “افغانستان درد و رنج مردم دوست و همسایه را احساس می‌کند و حمله‌های تروریستی درتهران را به شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند.”

در این خبرنامه همچنین آمده: “تروریستان از کابل تا تهران و لندن، شهروندان غیرنظامی را هدف قرار داده و دشمنی خویش را با تمدن و بشریت به نمایش گذاشته‌اند.”

خبرنامه ارگ افزوده: ” افغانستان از سال‌ها بدین سو درخط مبارزه با تروریسم قرار داشته است. ما انتظار داریم که همه کشورها به خصوص همسایه‌های افغانستان، خطر تروریسم را جدی گرفته و علیه این گروه‌ها و پناهگاه‌های آن به صورت جدید مبارزه کنند.”

عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان نیز با انتشار خبرنامه‌ای حملات تهران را محکوم کرده و آن را “تروریستی و بزدلانه” خوانده است.

در این خبرنامه آمده است که آقای عبدالله امروز در تماس تلفنی با سفیر ایران در کابل صحبت کرده و به نقل از او گفته شده که “ضمن ابراز غم‌شریکی و همدردی با ملت و حکومت ایران خاطرنشان ساختم که مردم و دولت افغانستان در این لحظات دشوار در کنار برادران و خواهران ایرانی خویش قرار دارند. ”

آقای عبدالله گفته است که خطر روز افزون تروریسم می‌طلبد تا جامعه جهانی “یکپارچه در برابر این پدیده بیاستند و جلو ادامه جنایت و تبهکاری هراس‌افگنان جهانی را بگیرند.”

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین نیز به انتشار یک اعلامیه، ضمن محکوم کردن این حملات گفته است که این حملات نمایانگر آن است که منطقه ما مورد تهاجم وسیع تروریسم قرار گرفته که یگانه هدف آن تضعیف و بی ثبات ساختن کشورهای منطقه می باشد.

کرزی گفته است که تقویت تروریسم و قربانی روز افزونی که از مردم افغانستان می گیرد بیانگر این واقعیت است.

همچنین دفتر شورای امنیت ملی افغانستان با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حمله، بر مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرده است.

در دو حمله مسلحانه تقریبا همزمان که حوالی ساعت 10 صبح امروز به وقوع پیوست؛ که اولی در مجلس ایران و دیگری در آرامگاه آیت‌الله خمینی انجام شده که به گفته مقامات بیمارستانی تهران، تا کنون دوازده شهروند ایرانی کشته شده‌اند و بیش از 20 تن دیگر نیز در این حادثه زخمی شده است.

گروه دولت اسلامی موسوم به داعش مسئولیت این حملات را به عهده گرفته است.

 

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟