افغانستان از جمله کشورهایست که از تغییرات اقلیمی در معرض تهدید بالا قرار دارد

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 30452

بنیاد دیده بان محیط زیست می‎گوید که افغانستان از جمله کشورهایست که در خطر تهدید های شدید از زیان های تغییرات اقلیمی قرار دارد.

مسئولین بنیاد دیده بان محیط زیست در کنفرانسی خبری در کابل گفتند که ابها، جنگل ها و سیستم زراعی افغانستان تحت تاثیر شدید تغییرات اقلیمی قرار دارند و این وضعیت برای اینده  کشور خطرناک و نگران کننده است.

اقای دوستی از مسئولین این بنیاد به خبرنگاران گفت که گرم شدن زمین اثرات منفی زیادی بر افغانستان داشته و از سوی دیگر تا هنوز قانون جامعی  نیز برای کنترل و تنظیم تغییرات اقلیمی در کشور وجود ندارد.

وی، پدیده تغییرات اقلیمی را یک مشگل جهانی دانست، اما تاکید کرد با توجه به اینکه کشور  افغانستان یک کشور زراعتی است و گرم شدن زمین هم در درجه اول بر همین بخش تاثیر خواهد داشت، مشکلات افغانستان را در این خصوص بیش از سایر کشورهای منطقه عنوان کرد.

این مسئول محیط زیست افزود که بیش از 70 درصد اقتصاد مردم افغانستان با تکیه بر زراعت تامین می شود و اگر وضعیت تغییرات اقلیمی جدی گرفته نشود به زودی با کاهش تولیدات زراعی، شاهد افزایش فقر در میان مردم خواهیم بود.

اقای دوستی از مسئولین دولتی خواست تا در زمینه تصویب قانون های مورد نیاز جهت کنترل و تنظیم فعالیت هایی که به تغییرت اقلیمی منجر می شود سرعت عمل بیشتری ببخشید.

وی همچنین گفت که تلاش برای کنترل تغییرات اقلیمی نیازمند مساعدت و همکاری گسترده بخش خصوصی با دولت است و اگر این همکاری صورت نگیرد، همه مردم افغانستان به طور گسترده از شرایط موجود متضرر خواهند شد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟