افشاگری «رحمت الله نبیل» درباره ترور جنرال عبدالرازق

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 49030

رحمت‌الله نبیل،‌ رئیس پیشین امنیت ملی،‌ برنامه ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پلیس ولایت قندهار را مشکوک و پیچیده خواند و تاکید کرد که والی قندهار باید در این زمینه به پرسش‌های مردم افغانستان جوابگو باشد.

نبیل در یادداشتی بیان داشت که براساس معلومات منابع او در میان طالبان،‌ عامل ترور جنرال عبدالرازق در مرکز آموزش حملات انتحاری “الحمزه” آموزش دیده بود که تحت نظارت مستقیم تاج میرجواد معروف به مولوی ذبیح‌الله قرار دارد. مولوی ذبیح‌الله رابطه نزدیکی با استخبارات پاکستان دارد.

به گفته رئیس پیشین امنیت ملی، بیشتر اوقات تاج میرجواد در پاکستان است و این ترور توسط ملا شیرین برنامه‌ریزی شده بود که عضو شورای کویته است و ارتباط نزدیکی با آی اس آی پاکستان دارد.

وی گفته است: “اما اصل برنامه ترور جنرال عبدالرازق توسط ملا شیرین، یکی از اعضای شورای کویته طالبان، در تبانی با ISI و همکارى یک تن از محافظین والى قندهار (که فرد مهاجم را از خویشاوندان خود معرفى و در جمع محافظین استخدام نموده بود) و یک ساعت قبل از وقوع حادثه از شهر قندهار فرار نموده، طرح ریزی گردیده است. باید گفت که ملا شیرین رابطه تنگاتنگ با سراج الدین حقانی نیز دارد و فعلا مسئول استخبارات و در شهر کویته پاکستان بود و باش دارد.”

نبیل، ترور جنرال عبدالرازق را برنامه‌ای پیچیده و مشکوک خوانده و تاکید کرده که عامل انتحاری یک نوجوان ۱۷ ساله بوده است.

وی افزود: “همچنان باید تذکر داد که والی قندهار آقاى ویسا که در حادثه از ناحیه پا زخمى گردیده است و فعلن تحت مداوا قرار دارد، نیز باید پرسش‌هاى جدى را جوابگو باشد که به کدام دلیل یک پسر بچه هفده ساله در مدت یک و نیم ماه آنقدر محبوب القلب والى صاحب می‌گردد که به چنین مجالس راه میابد و حتى سلاح کالاشنیکوف والى را با خود حمل می نماید!؟”

رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان تاکید کرد: “به نظرم وقت آن فرا رسیده تا حکومت وحدت ملی و ایالات متحده امریکا بالای پاکستان فشار وارد نموده تا تاج میر و شیرین را دستگیر و به افغانستان بسپارد. یک امتحان بزرگ برای تمام جوانب!”

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که معصوم استانکزی، رئیس امنیت ملی افغانستان در تازه ترین اظهارات خود در مورد ترور جنرال عبدالرازق گفته است که عامل این رویداد قبل از حمله با آنسوی مرز تماس تلفنی برقرار کرده است.

آقای استانکزی افزود، کسی که بر جنرال عبدالرازق حمله کرده با شناسنامه و نام جعلی به عنوان محافظ والی قندهار گماشته شده است.

وی تاکید کرد که در پیوند به ترور جنرال عبدالرازق ۱۵ فرد مشکوک بازداشت شده که تحقیقات از آنان جریان دارد.

جنرال عبدالرازق فرمانده پلیس قندهار و جنرال مومن حسین خیل رئیس امنیت ملی قندهار روز پنجشنبه گذشته پس از یک نشست امنیتی با فرمانده عمومی ناتو در نتیجه تیراندازی فردی که محافظ والی قندهار یاد شد، به شهادت رسیدند.

برخی گزارشات پس از این حادثه منتشر شد که گویا نیروهای حمایت قاطع در ترور جنرال عبدالرازق نقش داشته اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟