افزایش 22 درصدی درآمدهای کشور

  • انتشار: ۱۶ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیاقتصادتیتر 1
  • شناسه مطلب: 14604

رئیس جمهور  اشرف غنی گفته است که درآمدهای کشور در شرایطی بسیار دشوار 22 درصد افزایش یافته است و این میزان می تواند به دو برابر برسد.

اشرف غنی امروز (شنبه) در آئین رونمائی از «برنامه پنج ساله راهکار مدیریت امور مالی عمومی» که با حضور عبدالله رئیس اجرائی در کاخ ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: جامعه بدون برخورداری از درآمدهای پایدار نمی تواند به خودکفائی و اهداف پیش بینی شده خود دست یابد.

افغانستان به تازگی تدابیر سخت گیرانه ای را برای دریافت مالیات از شرکت ها و موسسه های انتفاعی و غیرانتفاعی داخلی و خارجی اتخاذ کرده است.

بودجه سالانه افغانستان بیش از 7.5 میلیارد دلار است که در حال حاضر بیش از 60 درصد این مبلغ از محل کمک های خارجی تامین می شود. بخش اعظم درآمدهای داخلی این کشور از عوارض گمرکی و مالیات تامین می شود.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که دولت نقش تسهیل کننده و عرضه خدمات را به مردم دارد و بودجه باید از طریق افزایش درآمدها تنظیم شود.

وی افزود: همه دستگاه ها در این راستا مسؤولیت دارند و منابع مالی تمامی طرح های توسعه کوچک و بزرگ باید در چارچوب بودجه سالانه تنظیم شود.

رئیس جمهوری تصریح کرد که طرح های توسعه باید به صورت منظم اجرا و از طرح های کوچک آغاز شود و با پشت سر گذاشتن این مرحله، مردم نیز از اجرای طرح های بزرگ اقتصادی حمایت خواهند کرد، زیرا پذیرفته اند که افغانستان به یک قطب سرمایه گذاری در منطقه تبدیل خواهد شد.

اشرف غنی با بیان اینکه گام نخست اصلاحات در حکومت انجام شده و تداوم آن ضروری خواهد بود، از همه اقشار جامعه خواست تا دولت وحدت ملی را در این زمینه کمک کنند.

رئیس جمهوری افغانستان به مردم و جامعه بین المللی اطمینان داد که حکومت این کشور برای اجرای اصلاحات و شفافیت و حسابدهی، از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟