افزایش فعالیت های داعش در جوزجان

  • انتشار: ۲۵ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 18028

مسؤلان محلی و باشندگان جوزجان با ابراز نگرانی در مورد افزایش فعالیت های داعش در این ولایت می گویند در صورتی که به این مسئله رسیدگی نشود وضعیت امنیتی جوزجان بدتر خواهد شد.

مولوی لطف الله عزیزی، والی جوزجان گفت که در حال حاضر گروه داعش در ولسوالی های درزاب و قوش تپه فعالیت دارد و لازم است تا بخاطر جلوگیری از فعالیت های این گروه عملیات گسترده نظامی راه اندازی شود.

وی ضمن ابراز نگرانی در این زمینه گفت که این افراد با اسلحه مدرن مجهز هستند و  اگر تا فصل بهار جلو فعالیت شان گرفته نشود، در سال آینده مشکلات زیادی را خلق خواهند کرد.

رحمت الله ترکستانی قوماندان امنیه جوزجان گفت:” داعش بیشتر در قریه چقمه چقور ولسوالی قوش تپه و محلات کوهستانی ولسوالی درزاب  فعالیت ضد دولتی دارند و توسط قاری حکمت اداره و کنترول می شوند.”

وی افزود:” ۴۵ خانواده خارجی که پاکستانی،  چچنی و یا ازبکستانی های مربوط به گروه طاهریولداش اند در این دو ولسوالی مصروف سرباز گیری و آموزش جوانان بر ضد نیرو های دولتی هستند.”

به گفته قوماندان امنیه، در حال حاضر ۴۰ درصد قریه های درزاب در کنترول مخالفین مسلح قرار دارد و گروه داعش نیز در این قریه ها فعال است.

ترکستانی تصریح کرد در صورتی که جلو فعالیت این گروه گرفته نشود نه تنها خطری بزرگ برای ولایت جوزجان خواهند بود بلکه دیگر ولایات شمالی را تهدید خواهند کرد.

یک  تن باشندگان ولسوالی درزاب که خواست نامش فاش نشود گفت:” قبلا یک گروه ده نفری ازبکستانی در قریه شورقدوق ولسوالی قوش تپه موجود بود که شامل چهار زن و شش مرد بود و به قریه های دیگر رفته و تبلیغ(ضد دولتی) می کردند.”

اما به گفته وی، اکنون در بعضی قریه های ولسوالی درزاب نیز این افراد در گشت و گذار هستند و افراد شان بیشتر شده و سربازگیری می کنند.

رحمت الله حشر،  ولسوال درزاب گفت:” مخالفین دولت و داعش بیشتر در بین جوانان بیست ساله و کمتر از آن تبلیغ می کنند که به صفوف شان جذب شوند و به دلیل این که تعداد زیادی از مردم به ویژه جوانان بیکارند به این گروه می پیوندند.”

وی نیز از مقام های مسؤل خواست تا علیه داعش اقدام کنند در غیر آن صورت مهار این گروه در آینده دشوار خواهد بود.

ولسوالی درزاب در ۱۰۵ کیلومتری و ولسوالی قوش تپه در ۹۳ کیلومتری غرب شهر شبرغان قرار دارند و از جمله ولسوالی های نا امن ولایت جوزجان به شمار می روند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟