افزایش عضو گیری داعش در پاکستان

  • انتشار: ۲۰ حوت ۱۳۹۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 3101
داعش

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، نیویورک تایمز در گزارشی تحت عنوان افزایش عضو گیری داعش در پاکستان نوشت از محله های فقیرنشین شهری تا پایگاههای طالبان، آرم و نام گروه داعش در نقاشی های دیواری، پوسترها و جزوه ها در سراسر این کشور دیده می شود.

این روزنامه غربی در ادامه می نویسد شماری از فرماندهان نظامی در ماه گذشته از وفاداری خود به ابوبکر البغدادی سرکرده داعش سخن گفته و پیروزی این گروه باعث شده تا شبه نظامیان در پاکستان جذب این گروه شده و به مراتب سرکردگان این گروه تروریستی مزایایی را به اعضای خود ارائه دهند.

در همین رابطه ۱۰ نفر از سرکردگان پیشین طالبان افغانستان و پاکستان با انتشار ویدئویی با گروه تروریستی داعش بیعت کردند. در این نوار ویدئویی ۱۰ تروریست «سعید خان» را در منطقه اروکزای واقع در شمال غرب پاکستان به عنوان فرمانده داخلی خود معرفی کردند.

به نوشته نیویورک تایمز، اگرچه داعش در پاکستان فعالیتی را انجام نمی دهد، تنها حضور نمادین در این کشور نگرانی مردم و مقامات را برانگیخته است و هر روز بر شمار افرادی که به عضویت این گروه در می آیند، افزوده می شود.

این درحالیست که ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان نیز در سفر به واشنگتن مقامات آمریکایی را مطمئن ساخته که این کشور به داعش اجازه نمی دهد تا در پاکستان فعالیت کند.

انتشار این گزارش درحالیست که «یوسف السلفی» عضو دستگیر شده داعش در پاکستان در جریان بازجویی اعتراف کرده است که آمریکا بودجه این گروه را برای جذب افراد بیشتر تامین می کرد.

منابع پاکستانی اعلام کردند که این فرمانده پاکستانی داعش در دسامبر سال گذشته بازداشت شده و خبر دستگیری وی در ۲۲ ژانویه اعلام شده است.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با دیلی اکسپرس تاکید کرد که یوسف السلفی در جریان بازجویی هدف از کمک آمریکا را سازماندهی گروه داعش در پاکستان و استخدام جوانان برای پیوستن به این گروه در سوریه عنوان کرده است.

منابع پاکستانی اعلام کردند که یوسف السلفی یک تبعه سوری پاکستانی بوده که پنج ماه پیش با هدف گسترش نفوذ داعش در منطقه از طریق ترکیه وارد خاک پاکستان شد.

به گفته منابع پاکستانی، اعترافات یوسف السلفی در زمینه پرداخت مبالغی برای جذب هر فرد از پاکستان برای سفر به سوریه و پیوستن به داعش در جریان سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به اسلام آباد مطرح شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟