افزایش درگیری های مسلحانه در بلخ و نگرانی مردم از این وضعیت

  • انتشار: ۲۳ ثور ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 41791

بعد از درگیری اخیر تفنگداران غیر مسوول در ولایت بلخ، علاوه بر رئیس شورای ولایتی، تعدادی از باشنده های این ولایت از این وضعیت ابراز نگرانی کردند.

گفته می شود در یک هفته گذشته چندین مورد درگیری بین گروه های متخاصم در بلخ به وقوع پیوسته است. گفته می شود شب گذشته افراد مسلح اسدالله شریفی نماینده بلخ در پارلمان با منسوبان پلیس به درگیری مسلحانه پرداختند.

افضل حدید رییس شورای ولایتی و شماری از باشند‌گان بلخ می‌گویند که گشت وگذار و نیز تیراندازی مردان تفنگدار غیرمسؤول، آرامش ساکنان شهر مزارشریف را به‌هم زده است.

به گزارش طلوع نیوز، محمدافضل حدید، رییس شورای ولایتی بلخ می‌گوید در تازه‌ترین رویداد در نتیجۀ درگیری میان افراد مسلح غیرمسؤول ازبهر دعوا بر سر زمین، یک تن کشته شد و یک تن دیگر زخم برداشته است.

رییس شورای ولایتی بلخ هر چند از این افراد نام نمی‌برد، اما می‌گوید که بیشتر مردان تفنگدار غیرمسؤول وابسته به احزاب سیاسی اند.

باشنده های بلخ می‌گویند در روزهای پسین گواه درگیری‌ها میان تفنگداران غیرمسؤول هستند که آنان را نگران ساخته است.

پولیس بلخ می‌پذیرد که مردان تفنگدار غیرمسؤول دامنه‌ی ناامنی‌ها را در ولایت بلخ بیشتر ساخته است. او می‌گوید که برای جلوگیری از فعالیت مردان مسلح غیر مسؤولی منتظر هدایت مقام‌های ارشد حکومت است.

باشنده‌گان ولایت بلخ انتقاد می‎کنند با آن‌که به گفتۀ آنان بارها از گشت وگذار مردان تفنگدار غیرمسؤول در این ولایت شکایت داشته اند، اما تا هنوز تدابیر جدی برای جلوگیری از فعالیت این افراد به اجرا گذاشته نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟