افزایش حملات داعش بر مساجد شیعیان

  • انتشار: ۴ سنبله ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 29431

وزارت داخله اعلام کرد که در حمله تروریستی مهاجمان به مسجد امام زمان در منطقه «خیرخانه» در شمال کابل، 14 تن کشته و 38 تن زخمی شده اند. اما منابعی در وزارت صحت عامه می گویند؛ بیش از 20 شهید و حدود 40 زخمی نتیجه این رویداد بوده است.

وزارت امور داخله می گوید که حمله بر مسجد امام زمان شهر کابل بعد از چهار ساعت با کشته شدن ده ها فرد غیرنظامی و نیروهای امنیتی  واز پا درآمدن مهاجمان مسلح، به پایان رسیده است.

چهار مهاجم مسلح حوالی ساعت یک و نیم پس از چاشت روز گذشته (جمعه) بر مسجد امام زمان در منطقۀ قلعۀ نجارها در مربوطات حوزه یازدهم امنیتی پولیس شهر کابل، حمله کردند.

وزارت صحت عامه می گوید  ارقام ابتدايى تلفات وجراحات نشان مي دهد که در این رویداد، بیش از بیست تن کشته و بیش از ۳۵ تن دیگر زخمی شده اند.

اما نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله، آمار جان باخته گان این رویداد را چهارده تن و زخمیان آن را ۳۸ تن گفته است.

درعين حال  منابع امنیتی دیگر گفته اند، که در این رویداد  بیش از سی تن جان باخته اند و حدود هشتاد تن دیگر زخمی شده اند. این منبع هم چنان می افزاید که بیش از يکصدتن از غیرنظامیان از محل نجات داده شده اند.

شاهدان عینی گفته اند که  اين رويداد زمانى به وقوع پيوست که یکی از مهاجمان مواد انفجاری خود را حین ورود بر مسجد انفجار داده، که ده ها تن مصروف اداى نماز بودند.

گروه داعش مسوولیت این حمله را بدوش گرفته است.

در سال جاری این  چهارمين حمله مرگبار بر مساجد اهل تشیع در کابل است که در نتیجه آن ده ها تن کشته و زخمی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟