افزایش ترافیک «القاعده» در ولایت زابل

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 12534

شماری از مقام‌های محلی و ساکنان ولسوالی ارغنداب ولایت زابل در جنوب کشور گفته‌اند که حدود ٢٠٠ جنگجوی خارجی در این ولسوالی مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تمدن، گفته می شود که  شمار این جنگجویان به ٢٠٠ نفر می‎رسد و در ولسوالی‌های ارغنداب، میزان و خاک افغان ولایت زابل مستقر شده‌اند.

به گفته آقای حق‌بیان این جنگجویان خود را وابسته به القاعده می‌دانند و قبلا طالبان نیز به مردم محل گفته‌اند که این جنگجویان، نیروهای وفادار به القاعده هستند.

محمد ظریف، ولسوال ارغنداب نیز به بی‌بی‌سی گفته است که جنگجویان خارجی در تعدادی از قریه‌های این ولسوالی حضور دارند. با این حال او گفته که این مناطق کوهستانی است و نیروهای امنیتی تا هنوز دست به عملیاتی علیه این افراد نزده‌اند.

اما والی و فرمانده پلیس زابل این گزارش‌ها را تایید نکرده و گفته‌اند که پس از کامل شدن تحقیقات نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی در این مورد ابراز نظر خواهند کرد.

ژنرال میرویس نورزی، فرمانده پلیس زابل به بی‌بی‌سی گفت که تحقیقات در مورد حضور این جنگجویان در این ولایت آغاز شده است.

روز جمعه عبدالرحمن، یکی از ساکنان قریه سرخ‌سنگ ولسوالی ارغنداب به بی‌بی‌سی گفت که خانواده‌های این جنگجویان نیز به زابل آمده‌اند و خانه‌های مردم را برای زندگی به کرایه گرفته‌اند.

او گفت که آنها سلاح‌های سبک و سنگین با خود دارند و تلاش می‌کنند در منطقه سربازگیری کنند. به گفته عبدالرحمن این افراد با زبان متفاونی سخن می‌گویند و پرچم طالبان را با خود حمل می‌کنند.

گروه طالبان در مناطقی از ولایت زابل حضور فعالی دارد.

گفتنی است که پیش از این نیز مقام‌های دولتی در زابل حضور جنگجویان وابسته به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در این ولایت را تکذیب کرده بودند اما بعدا مقام‌های دولت افغانستان این مساله را تایید کردند.

خبرهای مرتبط

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟