افزایش انتقادها از تعطیلی 9 شفاخانه در کابل

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 5412

به گزارش خبرگزاری اطلسبه نقل از «بخدی»، تعطیلی ۹ بیمارستان خصوصی در کابل، واکنش انجمن بیمارستان‌های خصوصی کشور را در پی داشت و این انجمن اقدام وزارت بهداشت را «حرکتی سیاسی» عنوان کرد.

روز شنبه ۱۹ اردیبهشت، وزارت بهداشت فعالیت ۹ بیمارستان را به دلیل سرپیچی از قوانین، بی‌توجهی به استانداردها و عدم رعایت بهداشت متوقف کرد.

«فیروزالدین فیروز»، وزیر بهداشت، گفت: بیمارستان‌های تعطیل شده، هیچ استانداردی برای عرضه خدمات بهداشتی در نظر نگرفته بودند.

وضعیت ساختمان، تجهیزات، اتاق عمل، اورژانس، بخش زنان و زایمان، حضور پزشکان متخصص، نحوه تشخیص بیماری، وضعیت بهداشت و داروخانه‌ها از جمله شاخص‌هایی بودند که در ۱۲۴ بیمارستان کابل بررسی شدند.

«عزیزالله امیر»، رئیس انجمن بیمارستان‌های خصوصی امروز در کابل به جمعی از خبرنگاران گفت: تصمیم وزارت بهداشت بیشتر سیاسی بوده تا بررسی استانداردهای لازم و وزیر بهداشت با بیمارستان‌ها برخورد دوگانه دارد.

امیر افزود: استاتداردها را فقط باید بیمارستان‌های خصوصی مراعات کنند؟ در بیمارستان‌های دولتی خبری از اجرای استانداردها نیست.

وی تصریح کرد: بیمار فقط باید در بیمارستان‌های خصوی مصون باشد و در بیمارستان‌های دولتی هر بلایی که سر مردم آمد مهم نیست؟

وی در ادامه وزارت بهداشت را به برخوردهای شخصی و نژادی علیه بیمارستان‌های خصوصی متهم و اظهار داشت: گفته‌های اخیر وزیر بهداشت، بیماران را بیشتر تشویق می‌کند تا برای درمان به خارج از کشور بروند.

انتقاد رئیس انجمن بیمارستان‌های خصوصی در حالی است که وزارت بهداشت اعلام کرده، بیمارستان‌های تعطیل شده پس از برطرف کردن نواقص می‌توانند دوباره به فعالیت خود ادامه دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟