افزایش اختلافات قاهره و ریاض

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 9474

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از جام نیوز، روزنامه رای الیوم در گزارش نوشته است مقامات مصر در حال دنبال کردن سیاست مستقلی به دور از موضعگیری همپیمانان است و شاید همین مسئله باعث شد تا ملک سلمان شاه عربستان سفر خود به مصر را به تعویق بیاندازد یا به طور کلی لغو کند.

رای الیوم که از لندن بروزرسانی می شود، در ادامه افزود: «بعد از برکناری محمد مرسی، قاهره سیاست های محافظه کارانه ای در قبال نظام سوریه اتخاذ کرده است. در این راستا هم قاهره موافق نبود تا کرسی سوریه در اتحادیه عرب به معارضان نظام این کشور واگذار شود.»

این روزنامه در ادامه افزود: «دیدار علی مملوک مرد امنیتی سوریه با رییس جمهور مصر و مقامات امنیتی این کشور از سرد شدن روابط مصر و عربستان حکایت دارد به ویژه بعد از آنکه ملک سلمان سفرش را به قاهره به تاخیر انداخت و مصر حاضر نشد تا نیرو به یمن اعزام کند.»

رای الیوم در پایان افزود: «روابط مصر و سوریه رو به بهبودی می‌رود و این روابط به ضرر روابط مصر و عربستان است که در حال ورود به مرحله‌ای از تنش شده است. یکی از دلایل سردی این روابط، موضع عربستان سعودی است که ایجاد نیروی مشترک عربی را که ایده مصر و مورد حمایت امارات متحده عربی و اردن بود، به تاخیر انداخت.»

لازم به ذکر است مصر و سوریه توافق کردند که روابط دیپلماتیک و نیر همکاری مشترک خود در سطح امنیتی را به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش، از سربگیرند.

«بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در یکی از گفتگوهای تلویزیونی تأکید کرد، دمشق خواستار از سرگیری روابط دیپلماتک با قاهره است و در این راستا گفتگوهای مستقیمی میان دو کشور در سطح مسئولان امنیتی وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟