افزایش آمار مهاجرت صدای «سنا» را هم بلند کرد!

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 9606

برخی از اعضای مجلس سنا از مهاجرت بی رویه جوانان ابراز نگرانی و دولت را متهم به کوتاهی کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از رها، آنان می گویند که مهاجرت روز افزون جوانان ضایعه بزرگی برای کشور است و باید مقام های دولتی اقدام های لازم را برای جلوگیری این معضل انجام دهند.

عبدالرحیم حسن یار عضو سنا گفت: «فرار جوانان ضایع بزرگی برای افغانستان است، در صورتی که جوانان نباشند کشور با بحران مواجه خواهد شد و این بحران بدتر از بحران امنیتی خواهد بود.»

نثار حارث عضو دیگر مجلس سنا هم گفت: «جوانان به طور روز افزون و با قبولی خطر جان شان صرف برای پیدا کردن کار از کشور فرار می کنند؛ ولی حکومت به فکر این مساله نیست.»

جمعه الدین گیانوال عضو دیگر مجلس سنا نیز گفت: «جوانان مجبور اند که فرار کنند، یا در دریا غرق شوند و یا هم در بنادر از سوی نیروهای نظامی ایران و پاکستان هدف گلوله قرار گیرند؛ زیرا برخورد ادارات حکومتی با آنان دشمنانه است. فساد در نهادهای دولتی است و اگر دولت درست شود همه چیز درست خواهد شد.»

برخی دیگر از اعضای مجلس نیز از کارکردها و بی توجهی مقام های دولتی اظهار نگرانی کردند.

این اعتراض مجلس بزرگان علیه دولت در حالی صورت می گیرد که روز گذشته وزارت امور داخله خبرنامه ای را منتشر کرد که پولیس اینترپل دو تبعه افغانستانی را که در یک کانتینر جان داده بود، شناسایی کرده است.

در همین حال؛ فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا نیز از حکومت خواست که به جوانان انگیزه دهند تا جلو فرار آنان گرفته شود و هم زمینه کار را در داخل فراهم سازد.

آقای مسلم یار از جوانان نیز خواست که خود تلاش کنند و در داخل زمینه کار نه تنها برای خودشان بلکه برای دیگر جوانان نیز فراهم سازند و از «خانه های بیگانه ها تیر» شوند.

اکثر جوانانی که کشور را ترک می کنند علت اصلی مهاجرت شان را ناامنی و بیکاری عنوان می کنند، معضلی که سایر جوانان کشور را نیز به ستوه اورده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟