افراد ناشناس 6 مسافر را در فراه ربودند

  • انتشار: ۳ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 7484

مقام های محلی در ولایت فراه در غرب کشور می گویند که بامداد امروز، افراد مسلح ناشناس دست کم شش مسافر را از این ولایت ربوده و به منطقه نامعلوم منتقل کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از بخدی، آقای باهر افزود، هنوز هویت ربایندگان معلوم نیست اما او تایید کرد که پولیس تحقیقات و جستجو را برای رد یابی ربایندگان و محل انتقال این مسافران آغاز کرده است

اقبال باهر، سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه گفت که تمامی این افرادغیرنظامی هستند و از مرکز فراه به مقصد ولایت نیمروز در حرکت بودند.

آقای باهر افزود، هنوز هویت ربایندگان معلوم نیست اما او تایید کرد که پولیس تحقیقات و جستجو را برای رد یابی ربایندگان و محل انتقال این مسافران آغاز کرده است.
گفته می شود که این افراد برای پیدا کردن کار به طرف ولایت نیمروز در حرکت بودند.

تا هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این رویداد را به عهده نگرفته، گروه طالبان که در گذشته بیشتر مسوول این گونه حوادث شناخته شده، در این باره واکنش نشان نداده است.

مسیر فراه تا نیمروز به شدت ناآرام است و ماموران دولتی تلاش می کنند بیشتر در این مسیر تردد نکنند.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه می گوید که مردان مسلح ناشناس، حوالی ساعت سه بامداد امروز موتر نوع ٣٠٣ را در منطقه موسوم به سور توقف داده و شش سرنشین آن را به گروگان گرفتند.

یک منبع امنیتی ولایت فراه می گوید که طالبان در منطقه کمین کرده و افراد را پس از تطبیق مشخصات که داشتند، از موتر پایین کردند.

او که خواست نامش در خبر ذکر نشود به خبرگزاری بخدی گفت: “بعضی افراد برای طالبان از اده موترها (ایستگاه) راپور می دهند، مشخصات افراد را هم می دهند، طالبان در منطقه کمین می کنند و همان هایی را پایین می کنند که مشخصات شان برایشان رسیده است.”

او در مورد هویت این شش مسافر چیزی نگفت اما افزود که بیشتر این آدم ربایی ها به خاطر پول صورت می گیرد.
در این اواخر موارد آدم ربایی در افغانستان افزایش یافته است، بیست راننده و مسافر چند ماه قبل در ولایت دایکندی در مرکز کشور ربوده و دوباره رها شدند، سپس یازده مسافر در شمال کشور ربوده شدند.

پیش از پنج ماه قبل، سی و مسافر نیز در شاهراه قندهار – کابل در ولایت زابل ربوده شدند که تاکنون از سرنوشت دستکم دوازده تن آنها خبری در دست نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟