افراد بلند پایه دولتی با طالبان همکاری دارند

  • انتشار: ۱۶ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2دیدگاهسیاست
  • شناسه مطلب: 5106

خبرگزاری اطلس ـ عباس ابراهیم زاده، نماینده مردم بلخ در پارلمان گفت: افراد بلند پایه در ارتش و پولیس در افزایش ناامنی ها دست دارند و برخی از آنها با طالبان مرتبط هستند.
وی افزود: مسائل سری و عملیاتی نیروهای امنیتی قبل از اینکه به مرحله اجرا برسد توسط برخی از افراد بلند پایه دولتی افشا می شود و طالبان توسط افراد نفوذی خودشان از مسائل سری مطلع می شوند.

این نماینده پارلمان اظهار داشت: این مساله سبب شده تا طالبان با خیال آسوده به کارهای خود بپردازند و در واقع تا کنون هیچ پیروزی برای نیروهای امنیتی حاصل نشده زیرا گروه طالبان پیشاپیش از عملیات ها مطلع هستند و به مخفیگاه های خود می روند و پس از مدتی حالت تهاجمی گرفته و به مراکز نظامی حمله می کنند.
وی همچنین با انتقاد از دولت افزود: دولت هنوز تعریف درستی از طالبان ندارند؛ یک روز آنها را برادران ناراضی خطاب می کنند و روز دیگر زندانیان خطرناک آنها را آزاد می کنند، این در حالی است که طالبان دشمن ملت افغانستان هستند.

وی اظهار داشت: همان زندانیانی که توسط دولت از بند رهایی می یابند دوباره به طالبان ملحق شده و بر علیه منافع ملت افغانستان به کارهای ضد بشری و مخل امنیت می پردازند.

وی افزود: معرفی شدن وزیر دفاع نیز نمی تواند این چالش بزرگ امنیتی را اصلاح کند؛ مساله جنگ افغانستان فقط توسط نیروهای بسیج مردمی و نیروهای وطن دوست حل خواهد شد.

وی درباره افزایش ناامنی ها در شمال کشور گفت: آمریکا و انگلیس می خواهند مرزهای شمالی افغانستان نا آرام باشند و به همین علت گروه های تروریستی را تقویت می کنند تا بتوانند آهسته آهسته به آسیای میانه نفوذ کنند و در نتیجه به مساله اوکراین و روسیه نیز تسلط داشته باشند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟