اعلام بیعت رهبر القاعده با رهبر جدید طالبان

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: بین المللتیتر 1
  • شناسه مطلب: 13728

ایمن الظواهری رئیس شبکه القاعده با هبت الله آخند زاده رهبر جدید طالبان که پس از کشته شدن ملااختر توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی، جایگزین او شده بود، اعلام وفاداری کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از موسسه آمریکایی «اس.آی.تی.ای / SITE» رهبر القاعده در یک پیام ویدئویی 14 دقیقه ای حمایت خود را از هبت الله آخندزاده اعلام کرده است.

در این پیام ویدئویی که با تصاویری از اسامه بن لادن رهبر پیشین و بنیانگذار القاعده همراه شده است، صوت منسوب به ایمن الظواهری خطاب به رهبر طالبان می گوید : ما در جهاد برای آزادسازی هر اینچ از خاک کشور های مسلمان که مورد تهاجم قرار گرفته یا به یغما رفته است، از قفقاز تا سومالی و آفریقای مرکزی، از کاشغر تا اندلس، از کشمیر تا قدس، از فیلیپین تا کابل و از بخارا تا سمرقند، به شما اعلام وفاداری می کنیم.

ملا اختر محمد منصور رهبر پیشین طالبان اول جوزا در ایالت بلوچستان پاکستان هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی قرار گرفت و به هلاکت رسید.

اسامه بن لادن بنیانگذار القاعده نیز در سال 2011 در یک سناریوی مشابه توسط یگان های عملیاتی ویژه آمریکا در خاک پاکستان کشته شده بود.

طالبان از زمان از دست دادن قدرت در افغانستان در سال 2001 بارها دست به حملات گسترده علیه دولت و ارتش و نیروهای امنیتی کشور دست زده است و این حمله ها در ماه های اخیر شدت بیشتری به خود گرفته است.

تلاش گروه چهارجانبه صلح افغانستان متشکل از دولت افغانستان به همراه پاکستان، چین و آمریکا از سال گذشته برای آوردن طالبان پای میز مذاکره تاکنون بی نتیجه بوده است و رهبر جدید این گروه نیز اعلام کرده است که قصد برقراری صلح با دولت را نخواهد داشت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟