اعلام آمادگی حدود 3.5 میلیون شهروند کوریای شمالی برای پیوستن به جنگ با آمریکا

  • انتشار: ۲۱ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 28806

در پی تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه کوریای شمالی، حدود ۳.۵ میلیون شهروند این کشور برای پیوستن به ارتش و مبارزه با آمریکا ثبت نام کردند.

یک رسانه در کشور کوریای شمالی در گزارشی نوشته است؛ حدود سه و نیم میلیون نفر از شهروندان کوریای شمالی برای پیوستن به ارتش و مبارزه با آمریکا درخواست داده‌اند.

خبرگزاری یونهاپ کوریای جنوبی به نقل از روزنامه رودونگ سینمون، متعلق حزب کارگر کوریای شمالی، اعلام کرد گروه‌هایی از اقشار مختلف در کوریای شمالی از جمله دانشجویان، کارگران و سربازان بازنشسته برای پیوستن به ارتش با توجه به وعده دولت برای تلافی اقدامات آمریکا پس از تحریم‌های جدید شورای امنیت، ثبت نام کردند.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که شورای امنیت سازمان ملل متحد اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ‌یانگ را تصویب کرد.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ در این هفته سبب نگرانی هم پیمانان و دشمنان شد. این سخنان سبب شد ۶۰ تن از اعضای کنگره آمریکا روز پنجشنبه نامه‌ای شکایت‌آمیز را برای رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، ارسال کنند.

ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، لفاظی‌های خود را درباره بن‌بست هسته‌ای افزایش و وعده داده است کوریای شمالی «دچار دردسری خواهد شد که کشورهای کمی شاهد آن بوده‌اند.»

کوریای شمالی در پاسخ به تهدیدهای دونالد ترامپ اعلام کرد در حال تهیه طرحی برای شلیک موشک به جزیره گوآم تحت کنترل آمریکاست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟