اعضای ولسی جرگه:طالبان یک گروه ایدولوژیک هستند وبین هم اختلافی ندارند

  • انتشار: ۶ جوزا ۱۳۹۷
  • سرویس: پارلمانسیاست
  • شناسه مطلب: 43109

برخی از اعضای ولسی جرگه و آگاهان سیاسی می‌گویند درست است که برخی کشورها از طالبان به نفع شان استفاده می‌کنند اما این گروه میان خودشان هیچ اختلافی ندارند.

شماری از اعضای ولسی جرگه و آگاهان سیاسی می‌گویند این به دور از امکان است که طالبان با انجام یک تصمیم بزرگ با همدیگر اختلافات جدی داشته باشند.

عبدالروف انعامي عضو ولسی جرگه روز یکشنبه «۶ جوزا ۱۳۹۷»  گفت که بعضی کشورها برای حفظ منافع شان از طالبان مسلح استفاده می‌کنند.

اما آقای انعامی می‌گوید که این گروه در تمامی حملات شان نظر و عمل واحد دارند.

او افزود:

“به باور من طالبان یک گروه ایدولوژیک هستند از احساسات آنان به نفع شان استفاده می‌کنند اما این گروه بر اساس باورهای که دارند یک اطاعت مطلق میان قدم‌های پایان از قدم‌های بالای شان وجود دارد.”

این در حالیست که به تازه‌گی برخی از رسانه‌ها نوشته که یکی از قوماندانان طالب به نام ملا قیوم ذاکر در نامه منسوب به رهبری این گروه گفته که جنگ فراه به خواست رهبری طالبان صورت نگرفته‌است.

این نامه در ولایت فراه، هرات و هلمند منتشر شده‌است در آن همچنان آمده جنگ فراه که در آن به طالبان مسلح تلفات زیادی وارد شده ملا منان والی هلمند آن را خود سرانه راه اندازی کرده‌است.

هر چند طالبان مسلح این مسئله را می‌پذیرند که نامه‌های مشابه در ولایات فراه، هرات و هلمند نیز به نشر رسیده اما می‌گویند که این موضوع یک دسیسه علیه طالبان می‌باشد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان با فرستان پیام  گفته است در صفوف طالبان هیچ نوع اختلاف وجود نداشته و جنگ فراه به دستور رهبری انجام شده‌است.

از سویی هم شماری کارشناسان سیاسی می‌گویند، طالبان با اظهارات ضد و نقیص شان می‌خواهند ذهنیت مردم عام را مخشوش سازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟