اعضای مجلس سنا خواستار اعدام زندانیان طالبان و انس حقانی شدند

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیپارلمانتیتر 2
  • شناسه مطلب: 32275

تعدادی از اعضای مجلس سنا در واکنش به حملات اخیر طالبان، از سران حکومت می خواهد تا برای انتقام گیری از طالبان، حکم اعدام زندانیان این گروه و انس حقانی عضو شبکه حقانی را تطبیق کند.

فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا می گوید که دولت افغانستان باید در واکنش به حملات تروریستی طالبان، حکم اعدام را بر زندانیان این گروه تطبیق کند.

فضل‌هادی مسلم یار رییس مجلس سنا که امروز (یک شنبه) گفت:«حکومت افغانستان برای انتقام گیری از طالبان باید زندانیان این گروه را به شمول انس حقانی که حکم اعدام شان از محاکم سه گانه تایید شده است، تطبیق کند».

محمد علم ایزدیار معاون اول مجلس سنا نیز گفت:«ما باید به فرهنگ معافیت در کشور پایان دهیم و حکومت باید تروریستانی که حکم اعدام شان صادر شده را اعدام کند».

رونا ترین عضو کمیسیون امنیت داخلی مجلس سنا نیز گفت تا زمانی‌که حکومت در برابر دشمن عمل باالمثل انجام ندهد، مردم افغانستان هر روز درد می‌بینند.

گفته می‌شود، حکم اعدام بیش از ۶۰۰ طالبی که در پیوند به انجام حملات هراس افگنانه در زندان های کشور به سر می‌برند از سوی دادگاه‌های سه گانه صادر شده است.

سناتوران می گویند که این افراد طالبان از داخل زندان‌ها حملات تروریستی را رهبری می کنند؛ ولی دولت اراده ندارد حکم دادگاه را بر آنان تطبیق کند.

این در حالی است که رخدادهای امنیتی در یک هفته گذشته به شکل بی پیشنه‌یی در کشور افزایش یافته و طالبان در حملات خود از روش‌های جدیدی استفاده می کنند.

در حملات تروریستی یک هفته اخیر در ولایت های پکتیا، غزنی، فراه، کابل، میدان وردک و غور بیش از ۲۰۰ فرد غیرنظامی و نظامی کشته شده و صدهاتن دیگر زخمی شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟