اعضای مجلس به نیروهای امنیتی کشور احترام کردند

  • انتشار: ۲۲ جدی ۱۳۹۳
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 2559

اعضای مجلس نماینده‌گان افغانستان امروز(دوشنبه ۲۲ جدی) با شیوۀ جدیدی از کارکردهای نیروهای امنیتی کشور قدردانی کردند.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از خامه، اعضای مجلس نماینده‌گان با پوشیدن یونیفورم نیروهای امنیتی کشور خودشان را بخشی از این نیروها عنوان کردند.

از هردوبخش زنان و مردان اعضای مجلس با پوشیدن لباس نیروهای امنیتی افغانستان از کارکردهای این نیروها قدردانی کردند.

اعضای پارلمان خاطرنشان ساختند که نیروهای امنیتی طی سیزده‌سال گذشته تلفات و قربانی‌های سنگینی را به جا گذاشته‌اند و باید به آنان و خانه‌واده‌های‌شان احترام شود.

این نماینده‌گان با صدور قطع‌نامه‌یی از دولت خواستند تا دشمنان افغانستان را دشمن بدانند، چون تروریست نه برادر است و نه مخالف سیاسی.

آنان تاکید کردند که بیناد سرباز را به خاطر پشتی‌بانی از نیروهای امنیتی و ایجاد خواهند کرد که خانه‌وادۀ شهیدان نیروهای امنیتی در اولویت این صندوق خواهد بود.

نماینده‌گان پارلمان در این قطع‌نامه از شورای ملی خواستند تا یک روز را به نام روز سرباز نام‌گذاری کنند.
پیش ازین نیز نهادهای مدنی و مردم در بخش‌های مختلف کشور به شیوه‌های مختلف از نیروهای امنیتی استقبال و ستایش به عمل آوردند.

نیروهای امنیتی کشور در حدود ۳۵۰هزارنفر می‌رسد که به تازه‌گی مسؤولیت جنگی و تامین امنیت افغانستان را پس از سیزده‌سال، از نیروهای ناتو به دوش گرفتند.

مقام‌ها در ارگان‌های امنیتی کشور می‌گویند که نیروهای امنیتی توانایی تامین امنیت و دفع تهدیدهای امنیتی در کشور را دارند اما نیاز به تجهیزات بیش‌تر دارند.

چندروز پیش شیر محمد کریمی، رییس ستاد ارتش افغانستان در دیدار از یکی از پای‌گاه‌های ارتش در کشور گفت که نیروهای امنیتی نیاز به امکانات هوایی و کمک بیش‌تر جامعۀ جهانی و ناتو در خصوص تجهیز دارند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟