اعزام 2500 نفر از خانواده شهدا به مراسم حج امسال

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: دین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 9366

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از فارس، «فیض محمد عثمانی» وزیر حج و اوقاف از اعزام ۲ هزار و ۵۰۰ عضو خانواده شهدا به مراسم حج امسال خبر داد.

وزیر حج و اوقاف افغانستان بزرگداشت سالروز احمدشاه مسعود را بزرگترین نماد و یاد شهدا از سوی علمای دینی دانست و تأکید کرد: جنگ علیه استبداد و استکبار را همواره علمای دینی با فتاوی‌های خود مشروعیت‌ می‌دادند که همین امر سبب افزایش توان مقاومت در جبهه‌های جنگی شده بود.

وزیر حج و اوقاف با بیان اینکه پاسداری از خون شهدا امری الزامی برای تمام مردم است، گفت: ما باید در تمام ولایت‌ها موزه ملی برای شهدا داشته باشیم و این وزارتخانه نیز برای تقدیر و استقبال از خانواده شهدا ۲۵۰۰ نفر آنان را به زیارت بیت‌الله شریف اعزام کرده است.

در مراسم تجلیل از سالروز شهادت مسعود، «سیدحسین عالمی بلخی» وزیر مهاجرین، «فیض محمد عثمانی» وزیر حج و اوقاف، «احمدولی مسعود» رئیس بنیاد شهید مسعود و هزاران عالم دینی و طلاب حوزه‌های علمیه افغانستان حضور داشتند.

سخنرانان این مراسم به اهمیت تجلیل از سالروز شهدا پرداخته و تصریح کردند: آنان در تمام زندگی خود با همدلی و بدون تبعیضات قومی، زبانی و مذهبی به مبارزه علیه دشمن پرداختند.

رئیس بنیاد شهید مسعود در این مراسم با بیان اینکه بزرگترین آرمان شهدا آزادی مردم بود، گفت: علمای افغانستان باید بازی‌های سیاسی که در کشور جریان دارد را مهار سازند تا دشمنان از آن سود نبرند.

وی با استقبال از پیوند ناگسستنی مجاهدین با علمای دینی افغانستان گفت: هدف عمومی برقراری صلح دائمی است و به نظر می‌رسد این امر با وحدت و یکپارچگی تحقق یافتنی است.

در این مراسم «سیدحسین عالمی‌بلخی»، وزیر مهاجرین افغانستان در سخنانی کوتاه به نقش و جایگاه علمای دینی اشاراتی کرد و گفت: امیدواریم از برکت رزق معنوی که به شهدا داده می‌شود صلح دائمی در کشور برقرار شود.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟