اعزام ۱۵۰۰ نیروی هوابرد ارتش آمریکا در هفته جاری به افغانستان

  • انتشار: ۶ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: دسته بندی نشده
  • شناسه مطلب: 25879

ارتش آمریکا 1500 سرباز را در هفته جاری به افغانستان اعزام می‌کند. این در حالی است که مقامات آمریکایی معتقدند که اعزام این نیروها بخشی از افزایش نیروها در افغانستان نیست.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای تیپ 82 هوابرد آمریکا پایگاه خود در کارولینای شمالی را در روز دوشنبه ترک کرده است.

یکی از مقامات نظامی آمریکا به «صدای آمریکا» گفت که این نیروها به کابل، قندهار و هلمند و بخش‌هایی از شمال افغانستان اعزام خواهند شد.

از سوی دیگر، ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در هفته جاری به کابل سفر کرد تا با مقامات افغان، آمریکایی و رهبران ائتلاف دیدار کند.

گفته می‌شود وی درباره استراتژی نظامی جدید آمریکا کار می‌کند که شامل گسترش نظامی‌ گری آمریکا در افغانستان با اعزام 4000 نیروی بیشتر است.

سخنگوی تیپ 82 هوابرد اعلام کرد که اعزام این تیپ اقدامی معمول برای داشتن نیروهای تازه نفس در افغانستان است و این نیروها جایگزین تیپ هوابرد 101 هوایی خواهند شد.

این در حالی است که ژنرال «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا روز آینده به بروکسل سفر می‌ کند تا با دیگر اعضای اتحاد ناتو درباره اعزام نیرو به افغانستان و دیگر حمایت‌ها گفت ‌وگو کند.

کاخ سفید چند ماه قبل اعلام کرده بود که ترامپ پس از نشست سران ناتو رویکرد نهایی آمریکا در قبال افغانستان را اعلام خواهد کرد ولی عدم تفاهم ترامپ با سران کشورهای سازمان ناتو و به ویژه آلمان سبب شد تا کاخ سفید نتواند رویکرد خود در قبال افغانستان را مشخص کند.

یکی از مقامات و کارشناسان سیاسی آمریکایی در این رابطه گفت: که اعلام تصمیم ژنرال ماتیس در ماه آینده برای تعداد اعزامیان نظامیان بیشتر به افغانستان، تاثیری در استراتژی این کشور نخواهد داشت و نیروهای امنیتی افغانستان مسئولیت اصلی برای تامین امنیت در این کشور را به عهده خواهند داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟