اعتقاد مشاور نخست وزیر پاکستان بر ادامه جنگ در افغانستان در چند سال آینده

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13928

سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان در در یک گفتگوی تلویزیونی  مدعی شد؛ جنگ طالبان در افغانستان در چندین سال آینده ادامه خواهد داشت.

این گفته ها پس از آن مطرح می شود که آمریکا از پاکستان خواسته است؛ عملیات علیه طالبان و شبکه حقانی را در خاک پاکستان تشدید کند.

وی گفته است که آمریکا می‌خواهد تا پاکستان عملیات علیه طالبان افغان و شبکه حقانی انجام دهد اما اسلام‌آباد نمی‌تواند به خاطر افغانستان در خاک خود بجنگد.

وی افزود: بین مقامات واشنگتن این سوء تفاهم وجود دارد که پاکستان پشتیبان گروههای مختلف طالبان  یا شبکه حقانی است در حالی که این کشور زیرساخت این گروهها را در عملیات ضرب عضب تحت تاثیر قرار داده است.

مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان تاکید کرد: بسیاری از گروه‌های طالبان افغان محلی هستند اما فشارها علیه پاکستان برای انجام این عملیاتها افزایش یافته است.

عزیز با اشاره به متوقف شدن مذاکرات صلح افغانستان در نتیجه حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا علیه رهبر سابق طالبان افغان نیز گفت: نیروهای خارجی در 15 سال گذشته در برقرای صلح این کشور ناکام بوده است بنابراین، مذاکره تنها راه حل مشکلات افغانستان است.

مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان توصیه کرد: دولت افغانستان باید برای تثبیت امنیت سراسری تلاش کند و پیشنهاداتی برای دستیابی به اهدافش به طالبان افغان دهد که از طریق جنگ امکانپذیر نیست.

مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان در حالی این سخنان را مطرح کرده که وزارت دفاع آمریکا روز گذشته ضمن تاکید بر توقف پایگاه‌های امن تروریست‌ها در خاک پاکستان اظهارداشت: تلاش‌های پاکستان برای تحت فشار قرار دادن طالبان و شبکه حقانی برای کاهش خشونت در منطقه ضروری است.

 

سید دل اقا قاسمی

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟