اعتراف اوباما به اشتباه واشنگتن در مبارزه با تروریسم

  • انتشار: ۷ ثور ۱۳۹۴
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 4668

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به اشتباهاتی که در مبارزه با تروریسم از سوی واشنگتن انجام گرفته، پذیرفتن آن را از سوی کاخ سفید یک حقیقت تلخ عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: واشنگتن در مبارزه با تروریسم مرتکب اشتباه شده و باید این حقیقت تلخ را بپذیرد.

وی افزود: برخی اشتباهات مرگبار نیز رخ می‌دهد اما آنچه که ما را از دیگر مسائل مستثنی می‌کند، رفع کاستی‌ها و قبول اشتباهات است.

به گزارش نیویورک‌تایمز، دولت آمریکا مساله حملات پهپادهای این کشور را برای چند سال بیشتر مخفی نگهداشته بود، حملاتی که در آن اهداف تروریستی نشانه می‌رفتند اما غیرنظامیان نیز متحمل صدمات و تلفات می‌شدند.

این روزنامه می‌نویسد: «وارین وینستین» آمریکایی که متخصص امور توسعه بود و «جیوانی لوپورتو» یک کمک‌رسان ایتالیایی که توسط افراد القاعده به گروگان گرفته شده بودند، در حمله پهپادهای نیروهای آمریکایی در ژانویه سال جاری میلاد در مناطق مرزی افغانستان و پاکستان کشته شدند.

اینکه اوباما در رابطه با کشته شدن یک آمریکایی و یک ایتالیایی در اثر یک حمله پهپادهای آمریکایی ابراز پشیمانی کرده و از خانواده‌های قربانیان عذرخواهی می‌کند؛ یک مسأله مهم است.

روزنامه مذکور سخنان «جمیل جعفر معاون» اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا اشاره نموده و می‎افزاید: حملات پهپادهای نیروهای آمریکایی که باعث کشته شدن غیرنظامیان شده، نشاندهنده تفاوت در قوانین و عملکرد واشنگتن است.

این روزنامه آمریکایی اذعان داشت: همزمان با عذرخواهی اوباما از خانواده‌های دو نفر آمریکایی و ایتالیایی، دولت آمریکا به خانواده وینستین و لوپرتو خسارت پرداخت خواهد کرد.

به نوشته نیویورک‌تایمز، آنچه که درتضاد با اقدامات گذشته آمریکا نسبت به این ماجرا است، سکوت واشنگتن در مورد تلفات غیرنظامیان به جا مانده از حملات پهپادهای نیروهای آمریکایی است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟