اصرار عربستان بر حضور پاکستان در ائتلاف ضد یمن

  • انتشار: ۳۰ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 4251

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از تسنیم،  «عبدالعزیز بن عبدالله العمار» مشاور ارشد عربستان که هم‌اکنون در اسلام‌آباد به سر می‌برد، گفت: با وجود اینکه مجلس پاکستان برای پیوستن این کشور به ائتلاف عربستان‌سعودی علیه یمن رأی منفی داده است، اما ریاض از اسلام‌آباد خواسته تا از این کشور در تجاوز به یمن حمایت کند.

وی افزود: پادشاه عربستان خواهان این است تا بفهمد که آیا پاکستان از ائتلاف عربستان در تجاوز به یمن حمایت می‌کند یا خیر؟

مشاور ارشد عربستان در جواب سوالی در مورد رأی منفی پارلمان پاکستان برای مشارکت این کشور در تجاوز عربستان به یمن افزود: نمی‌خواهم در مسائل داخلی پاکستان دخالت کنم اما انتظارات پادشاه عربستان از پاکستان برای پیوستن به این ائتلاف  بسیار متناسب و منطقی می‌باشد.

عبدالعزیز ضمن استقبال از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه انصارالله یمن خواستار تحریم تسلیحاتی حوثی‌ها وتعلیق دارایی‌های رهبران آن شد.

وی ادامه داد: خواستار اعمال کامل این قطعنامه  می‌باشیم که از طریق اعمال آن تمام مشکلات می‌تواند حل‌وفصل شود.

مشاور ارشد عربستان افزود: عربستان هیچ دشمنی با یمن ندارد و همچنین این کشور یک کشور عربی است.

عبدالعزیز با اشاره به تاریخ ناملایمات یمن مدعی شد که بحران کنونی این کشور بسیار متفاوت‌تر از دیگر مذاکرات میان سازمان و گروه‌های مختلف دیگر می‌باشد.

مشاور ارشد عربستان ادامه داد: ریاض در مسائل داخلی این کشور و هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند و عبرستان سعودی همیشه بی‌طرف باقی مانده است.

پیش از این عربستان از پاکستان خواسته بود که هواپیما، ناو و نیروی نظامی خود را برای جنگ یمن به ریاض اعزام کند اما اسلام‌آباد تاکنون از گرفتن چنین تصمیمی پرهیز کرده است.

پارلمان پاکستان در مصوبه‌ای خواستار بی‌طرفی این کشور در بحران یمن شده است.

از سوی دیگر، هیئت بلند پایه پاکستانی روزهای گذشته در سفر به عربستان به مقامات این کشور اطمینان داده که اسلام‌آباد درمورد عملی شدن تحریم‌های تسلیحاتی تصویب شده توسط شورای امنیت سازمان ملل علیه «عبدالله صالح» و «انصار الله» با ریاض کاملا همکاری خواهد کرد.

به گفته این هیئت، اسلام‌آباد برای عملی شدن تحریم‌های تسلیحاتی شورای امنیت علیه انصار الله و عبدالله صالح نقش مهمی ایفا خوهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟