اشرف غنی کشته شدن دو خبرنگار در هلمند را محکوم کرد

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 13621

محمد اشرف غنی رئیس جمهور در حمله ای که در اثر آن ذبیح الله تمنا خبرنگار افغان و دیوید گیلکی عکاس رادیو ملی امریکا کشته شدند، محکوم کرد.

رئیس جمهور گفت: “طالبان به صورت بزدلانه بدون تفكيك به افراد ملكى منجمله خبرنگاران حمله نموده و بدين طريق قساوت خویش را بيشتر از پيش به نمايش گذاشتند. ذبيح الله تمنا و ديويد كه مصروف خدمت مقدس خبر رسانى بودند، نيز قربانى اين جنايت شدند. نام آنان ماندگار تاريخ خدمت به آزادى معلومات است و آنانيكه عامل اين جنايت اند، نفرين تاريخ خواهند ماند.”

رئیس جمهور غنی گفت که حمله بر اهداف و افراد غیر نظامی در مخالفت کامل با ارزش های اسلامی، انسانی و افغانی و در مغایرت با قوانين بين المللى قرار دارد که به هیچ صورت قابل توجیه نیست.

رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در حاليكه امروز با مردم، نيروهاى امنيتى و زخميان قواى امنيتى هلمند در اين ولايت ديدار مي كرد، مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده های قربانیان این حادثه، ابراز می کند.

عصر روز گذشته(یکشنبه) هنگامیکه دیوید و ذبیح الله در داخل یک موتر نوع هاموی ارتش ملی از لشکرگاه به سوی ولسوالی مارجه سفر می کردند، با کمین گروه طالبان روبرو شدند و موتر حامل آنان مورد اصابت یک راکت طالبان قرار گرفت.

در این حمله بر علاوه دیوید و ذبیح الله، راننده موتر هاموی که یک سرباز ارتش بود، نیز کشته شد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟