اشرف غنی می گوید با رای مردم به ارگ ریاست جمهوری راه یافته است

  • انتشار: ۲۴ اسد ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 14849

اشرف غنی رئیس جمهور در مراسم افتتاح پارلمان جوانان افغانستان گفت که وی با رای مردم به ارگ راه یافته است.

در این مراسم که با حضور تعدادی از شخصیت های دولتی و نمایندگان پارلمان برگزار شده بود، غنی تصریح کرد: هیچ افغان در طول تاریخ این کشور شعار جدایی سر نداده است.

وی اذعان داشت: نسل جدید افغانستان نسل جدایی نیست بلکه نسل پیوندهاست و از جدایی و تفرقه دوری می‌کند.

رئیس‌جمهور در ادامه افزود: ملت افغانستان مردمی قوی هستند و هر اتفاقی که قرار است در این سرزمین سرنوشت آنها را رقم بزند براساس اراده آنها صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بیرق افغانستان در دست جوانان است گفت: تمام افغان ها یکی هستیم و باید همه دست به دست هم بدهیم تا این کشور را آباد کنیم، امروز جوانان ما به قانون اساسی افغانستان باورمند هستند و این نشان دهنده یک درک دقیق جوانان است .

وی در ادامه افزود: افغانستان کشور خود سری نیست ما همه مسلمانیم و  خواهیم بود، شما صدایتان را بلند کنید و از اسلام دفاع کنید، نگذارید چند افراطی بنام داعش و دیگر گروه های تروریستی مشکل ایجاد کنند.

وی خاطرنشان ساخت: کسی که رئیس جمهور می شود باید احساسات را از خود دور کند.

از نکات قابل توجه این مراسم غیبت عبدالله عبدالله در مراسم افتتاحیه پارلمان آموزشی جوانان افغانستان بود، در روزهای اخیر عبدالله اظهارات و انتقادات تندی را نسبت به غنی مطرح نموده و وی را فردی بی‌لیاقت در پست ریاست‌جمهور خطاب کرده بود.

این در حالی است که روز گذشته درخواست ملاقات رئیس‌اجرایی از رئیس‌جمهور این کشور که پنجشنبه هفته گذشته مطرح شده بود نیز لغو شد و اشرف‌غنی این دیدار را نپذیرفت.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟