اشرف غنی قدرت را در ارگ، دفتر مشاور امنیت ملی و وزارت مالیه محدود کرده است

  • انتشار: ۹ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 37570

عطامحمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت می گوید؛ اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان قدرت را در سه نهاد دفتر ریاست جمهوری، دفتر مشاور امنیت ملی و وزارت مالیه محدود کرده است.

عطا محمد نور رئیس اجرایی حزب جمعیت، ضمن متهم کردن مجدد اشرف غنی به انحصارگرایی و ایجاد تفرقه بین اقوام افغانستان با ارائه پنج پیشنهاد به واشنگتن تاکید کرد که در عملی نشدن این پیشنهادها، افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل می‌شود.

وی در یادداشتی در دیپلمات نوشته است؛ اشرف غنی اجرای اصلاحات مهم سیاسی درج شده در توافقنامه حکومت وحدت ملی را به تاخیر انداخته است و با استفاده از سیاست تفرقه‌انداز و حکومت کن به اختلافات قومی دامن می‌زند.

رئیس اجرایی حزب جمعیت در ادامه نیز رئیس جمهور افغانستان را به سرکوب وحشیانه جنبش‌های تبسم»، روشنایی و رستاخیز تغییر متهم کرد.

وی در ادامه نیز با ارائه پنج پیشنهاد به دولت ترامپ تصریح کرد که در صورت عملی نشدن این پیشنهادها خطر آن وجود دارد که افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود.

عطامحمد نور در پایان تاکید کرد شرکای بین‌المللی افغانستان به ویژه آمریکا باید به جای حمایت از یک شخص و یا گروه کوچک با منافع کوچک گروهی، از اصلاحات در افغانستان حمایت کنند.

وی تصریح کرد درصورت عدم ایجاد اصلاحات نه مردم افغانستان و شرکای بین‌المللی این کشور قادر به جلوگیری از تبدیل دوباره افغانستان به پناهگاه تروریست‌ها نخواهند بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟