اشرف غنی راهبرد جدید آمریکا در افغانستان را مثبت خواند

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 26126

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، با اشاره به صحبت‌های که مقام‌های ایالات متحدۀ امریکا داشته است، گفت که استراتیژی جدید آن کشور در قبال افغانستان جهت مثبت دارد.

آقای غنی، که پیش از چاشت امروز سه شنبه، در کنفرانس مطبوعاتی در ارگ ریاست جمهوری، به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، گفت که تعهد کمک ۸۶۰ میلیون دالری حکومت امریکا به قوایی هوایی افغانستان، آموزش پیلوت‌های نظامی افغان، تجهیز قوای هوایی افغانستان با هواپیما‌های امریکایی تا سال ۲۰۲۰ و تمدید صلاحیت‌های جنرال جان نیکلسون، فرمانده نیروهای امریکایی و مأموریت حمایت قاطع در افغانستان، نشان‌دهندۀ استراتیژی نهایت مثبت امریکا در قبال افغانستان است.

رئیس جمهور غنی، افزود “آخرین بحث تیلفونی که من با معاون محترم رئیس جمهور امریکا، آقای پنس داشتم، جهت بسیار مثبت است”.

او، در ادامه به ایجاد اصلاحات و تأمین شفافیت جهت جلب کمک‌ها تأکید کرد.

ارزیابی رئیس جمهور غنی، در مورد استراتیژی جدید ایالات متحده امریکا در قبال افغانستان در حالی مثبت است که قرار است تا چند روز آینده، استراتیژی جدید حکومت دونالد ترامپ در مورد افغانستان اعلام شود.

هم‌چنان رئیس جمهور غنی در مورد کاهش تلفات نظامیان افغان صحبت کرد و گفت با وجود شدیدترین جنگ در شش ماه نخست سال، در تلفات ۳۰ درصد کاهش آمده است.

رئیس جمهور غنی، افزود “امروز جنگ است؛ اما نقطه خوبی در چیست؟ ۳۰ فیصد تلفات ما پایین آمده”.

آقای غنی گفت کاهش تلفات نظامیان در ولایت هلمند در شش ماه نخست سال جاری، در ده سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این در حالیست که سیگار یا سرمفتش خاص ایالات متحده امریکا برای افغانستان، تلفات نظامیان افغان را در دوماه نخست سال، تکان دهنده خوانده است.

براساس گزارش سیگار در دوماه اول سال ۲۰۱۷، به تعداد ۸۰۷ تن از سربازان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در جنگ با گروه‌های مخالف مسلح کشته شده اند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟